2008-11-01

Tack för dansen

Livet leker. Minusgrader, sol och snö! Kan det bli bättre?

Har gått alldeles för många dagar sen senaste inlägget, mitt mål är ju att blogga varje eller varannan dag. Sist var i tisdags, inte bra. Ungefär som med simningen, borde också vara varje eller varannan dag. Det var också i tisdags. Kom precis hem från Gustavsvik nu, Sanna och jag simmade, med sällskap. Det var en gotlänning som kände sig ensam, så han hängde på oss, ganska trevlig men det blev nästan lite jobbigt. Det är så jäkla skönt att simma, i tisdags simmade vi 30 längder rakt av bara. Utan att ha tränat på hur länge som helst. Nöjd. Idag simmade jag 30 längder, Sanna tröttnade efter 22, fan vad vi är bra.

Det var riktigt segt i stallet idag, jag orkade inte rida Saga, men det är ju tävling imorrn och hon kan behöva ladda upp lite. Det roligaste i stallet idag var när jag skulle hjälpa Niklas att ta ner halm. Jag tycker verkligen inte om att klättra på de där jäkla halmbalarna. Nu vet jag varför. På något sätt som jag inte förstår så halkade jag med ena foten, tappade balansen och stod på huvudet i springan mellan två balar...Niklas skrattade så att han höll på att dö, och jag förstår honom. Jag kände hur mina ben verkligen stod rätt upp. Det måste ha sett sjukt kul ut. Men, ibland måste man bjuda på sig själv.
Imorgon blir det tävling, lokal i Mariestad. Saga ska gå 90 och 1m, Stina 1m och 1,10. Jag kommer att vara trött som bara den. Ska jobba på Björnstugan ikväll, så blir väl att sova högst 4 h, om jag har tur.

Nu till det bästa den här veckan. Jag blir fortfarande glad av bara tanken. Torsdag 30 okt 2008, kanske den bästa torsdagen någonsin. Jag hade så himla kul! Jag och Sanna tog med oss Karro till den bästa pizzerian, fortfarande Milano, och vi delade på två st Mama Mia, så jäkla goda. Personalen visade än en gång prov på att vara den bästa. Det blev billigare för oss att köpa en stor cola att dela på än varsin liten, och det tipsade han oss om utan att vi överhuvudtaget hade tänkt tanken. Tack! Sen bar det av hem till Alexandra, där festandet satte igång. Det blev en hel del alkohol vill jag lova. Helt sjukt hur mycket tre tjejer kan dricka på så kort tid... Efter förfesten blev det såklart Pitchers, det är ju ett måste! Det var en vattenpaus där, det behövde vi. Vissa mer än andra. Jag hade ett fint bandage på armen, efter att Sanna hade bitit mig, hon blir lite vild ibland. Jag kom på den brighta idén att skriva ett C på, så att det blev en kaptensbindel istället. Det fungerade kanon, inte alls många frågade vad jag hade gjort. Tack Karim för det snygga C:et.
Förresten blev det en kort dejt på Pitchers också, jag som inte går på dejt. Intressant.
Vidare blev det såklart Harrys, började kanon med "Känn ingen sorg för mig Göteborg" precis när vi gick in. Guldstart. Jag kan inte säga vad det berodde på eller hur det gick till men jag hade så fantastiskt roligt på Harrys! Jag kan inte lova att jag kommer ihåg allt, men jag vet att allt var kul! Kanske inte för Frida och Johan i garderoben när det var en kille som hoppade in. Han verkligen hoppade in över garderobsdisken. Galet.
Nu när jag tänker efter riktigt ordentligt så var det en sak som inte var bra på Harrys. Det var någon idiot som hällde en hel drink över oss under fem i två-dansen. Nödvändigt?
Efter Harrys kom Karros bror Björn och hämtade oss. Tusen tack! På något underligt vis lyckades jag supa bort min telefon, i bilen på väg hem. Vem lyckas? Jag. Insåg det när jag kom hem, och förstod dagen efter att den borde vara i bilen, som tur var hade jag rätt.
Inte ens var jag bakis dagen efter, helt sjukt med tanke på alkoholintaget. Men ibland mår man bra oavsett vad som händer. Igår var en sådan dag, förutom på kvällen när jag jobbade på Harrys. Insåg att jag inte hade ätit annat än ett wienerbröd och två bitar kladdkaka på hela dagen. Nyttigt? Inte speciellt, hungrig? Som fan.

Idag har det inte blivit så mycket gjort. Hade en plan på att blogga imorse, men insåg att min kära mor hade tagit med det mobila bredbandet till Karlskoga över helgen. Inte med tanken att använda det där, utan för att det inte skulle sitta i datorn hemma. Var är logiken??? Tror inte att hon tänkte på att jag kanske ville ha det till min dator. Suck. Som tur är kan jag ju åka hem till pappa och stjäla hans dator lite. Så här sitter jag nu.

Imorse åkte Karro tillbaka till Frankrike. Två veckor har gått sjukt fort. Kommer att sakna henne som fan, igen. Får väl hoppas att vi ses runt nyår nästa gång, före det kommer det i alla fall inte att bli.

Nyår förresten, har jag sagt att det blir bal då? Förmodligen. Jakten på kavaljer fortsätter.

Inga kommentarer: