2008-11-30

Fairytale of New York

Nu kan man säga att jag har sovit bort hela dagen, eller sovit ikapp veckan kanske. Blev ju inte så mycket sömn i veckan eftersom jag inte är van att börja jobba klockan 8.00 på morgonen än.

Var på bio i måndags, Sanna och jag såg faktiskt en BRA film för en gångs skull, Twilight. Väl värd att se. Vi var en sväng på Pitchers innan, nysolade, i mjukisbyxor och kändes direkt oheta. Det hjälpte inte, kom fram någon idiot och skulle ragga på oss ändå. Jag skällde ut honom...

På tisdagskvällen skjutsade jag Helena till Arboga för att hon skulle åka hem med en lastbilschaufför som hade sin rast där. Kom hem alldeles för sent.

På torsdagskvällen jobbade jag, var lite tungt att gå upp till jobbet på fredagmorgonen efter den här veckan. Men det var det värt! Vi hade fantastiskt trevliga och roliga gäster i torsdags!

Igår var jag sjukt trött på jobbet, men det gick ganska bra ändå. I alla fall för dreamteam där nere, värre för de i gardroben där uppe... Blev Max efter jobbet igår med, första gången sen vi började på Harrys tror jag. Danne och Karim kom förbi och tjatade, jag och Sanna insåg att Maxmat frestade betydligt mer än julbordsmat som stått framme ett tag, och gav med oss ganska enkelt. Vi åkte ifrån Max efter klockan 4 imorse, jag skulle gå upp vid 8 för att åka och släppa ut hästarna. Det gick sådär kan jag säga, vaknade och förstod inte var min telefon var. Hittade den efter ett tag och insåg att klockan var 9.48... Hästarna fick komma ut lite senare.

Jag red Saga, det gick ganska bra. Sen var det tänkt att jag skulle åka ut till Sara med lite hästtäcken och klippa Trolldruva. Som tur var så slapp jag allt det, för Sara hade inte tid. Tur för mig, då kunde jag åka hem och sova istället. Riktigt skönt.

Igår var jag och hämtade Vogue i Nora, dags att skilja henne och fölis. Allt gick hur bra som helst, Cannavaro blev lite upprörd när vi hade tagit in Vogue utan honom, men han lugnade sig ganska fort. Vogue var superlugn och duktig hela tiden. Hon är verkligen min pärla! Idag hade Cannavaro blivit desto mer upprörd, Alexandra ringde förut och sa att han hade hoppat ut ur hagen...3 gånger! Känns ju bra att veta att han är en hopphäst i alla fall. Bara han inte skadar sig när han håller på sådär, men han vänjer sig nog snart vid att vara utan morsan och extramorsan. Han har ju sin Vincent att busa med.
Nu ringde Alex igen, han har hoppat ut en gång till, när Lena såg dessutom. Ett staket på ca 1.20, med ett par decimeter luft emellan. Hopptalangen själv...

Hade ju tänkt att jag skulle åka och simma idag, lite sent nu. De stänger om 40 min. Inte bra att somna ifrån allt sådär.

Förresten! Har ju glömt. Balen på slottet är inställd! Gaah...inte alls nöjd. Dock var det bra för min ekonomi, men det är det enda. Suck. Vad ska jag nu göra på nyår?! Är medbjuden till Sälen, med Tobbe och Jackie, hur nu det gick till. Men min ekonomi säger nog stopp där. Måste se till att komma till Sälen i vinter, eller hellre Trysil. Saknar att åka bräda i 1 m lössnö, helst ska man göra det med Mats och Daniel också. Satan vad kul vi hade det den gången... Aj som fan.

Visdomsorden idag är lite likt det igår. Dagens är citerat Håkan Hellström. Det här är nog lite jag, eller egentligen ganska mycket jag.


Behöver lite kärlek av fel sort, och sympatier från fel håll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag behöver lite kärlek av rätt sort. Fast det kanske är den fel sortens som är rätt? Eller handlar det om från vilket håll den kommer och då har det ju betydelse om sorten ellr hållet är fel eller? Fast egentligen, så känner jag nog, att kärlek är skit och krångel! Se bara på resonemanget ovan!