2008-12-03

Reflexer gott folk, reflexer!

Vad ska man skriva om i sin blogg när ens liv är totalt händelselöst? Det känns som att jag bara jobbar, är i stallet och sover, kan vara för att det är precis det jag gör. Så vad ska man skriva om då? Jobbet, det som det inte är superhög sekretess på där, det är det nog ingen som är intresserad av. Möjligtvis min och Erikas forskning på vilken vitamin man har brist på om man är konstant trött. Ingen av oss har orkat ta tag i att kolla upp det än...

Hästarna, finns inte mycket att skriva. Det är mörkt och kallt när jag kommer till stallet, Stina vilar och Saga är stel och jobbig. Positivt tänkande förstår ni, det är viktigt!

Det är en sak som jag tänkt väldigt mycket på den senaste tiden. Av olika anledningar... ANVÄND REFLEXER!!! Hur svårt är det egentligen att ta på sig en reflexväst? Det är så lite som krävs, men det gör en ENORM skillnad. Jag blir så jävla arg när jag kör bil och det är någon idiot som går på vägkanten utan reflex. Förstår inte folk att det är deras eget liv det handlar om? En buckla på en bil spelar väl ingen som helst roll, den går att knacka ut. Ett liv går inte att ta tillbaka. Tänk er för!!! En reflex är så lite, men ändå så mycket! Ni som inte tycker att det gör någon skillnad, gör ett riktigt test så kommer ni också förstå vikten av att synas på vägen.

Hur mycket ser ni av det som inte är reflexer?!

Lite kul att när jag sökte på reflexbilder så var det två stycken som verkligen visade det jag ville säga. Båda två var på häst och ryttare. Försöker världen säga mig något?

Jag har kommit in i en läsperiod igen. Det är fantastiskt att läsa riktigt bra böcker. Just nu är jag inne i Håkan Nessers serie om Van Veeteren. Just nu är det Carambole jag läser, tror det är nummer sju i serien. De är väldigt bra de här böckerna, ett hett tips...

Det har ju förresten blivit advent också. Jag tycker det är supermysigt med alla ljusstakar, stjärnor och ljusslingor. Min mamma har pyntat huset...det blev riktigt fint, jag är inte riktigt nöjd med "istapparna" över trappan bara. Men, hon är nöjd så det är väl bra.

Haha. Kommer ni ihåg när jag skrev om att jag hade alla symptom på höstdepression? Inte bra det här med att läsa om trötthet. När jag läser symptomen på "kroniskt trötthetssyndrom" så har jag alla symptom där med. Hmm, hypokondriker kanske?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förmodligen järnbrist.
Och tänk på mig, jag pluggar om sjukdomar. För några veckor sen var jag övertygad om att jag hade varenda cancer man kan ha. (Cancer är i princip den enda sjukdom vi lärt oss om än...) Den där hypokondrin går nog i familjen. Och istappar på verandan låter jättefint, hur går det med att städa mitt rum???

Anonym sa...

Säg till mig när ni hittat den. :) Dock måste det vara något som inte kommer fram då de tar blodprover på sjukhuset... En hemlig mystisk sort av vilken ett tillskott kommer att göra oss immuna mot trötthet i all framtid :P