2008-12-10

Svenska Hjärtan

"De säger att de bästa är tagna, men de ljuger, de ljuger, för vi finns ju kvar. Om de bara gav oss chansen."

Jag känner mig helt tom i kroppen. Var förbi stallet en snabbis och mockade efter jobbet. Sen åkte jag direkt till Gustavsvik och simmade, ensam. Sanna är förkyld och tänkte inte göra det värre genom att simma. Smart flicka det där... Jag simmade ändå, på ett sätt så är det nästan bättre att simma ensam, man blir lite seriösare. Inte så konstigt, vem har man att flumma med om man är själv? Så jag simmade minsann 40 längder, stannade bara en liten gång på vägen. Väldigt nöjd med mig själv...väldigt trött i kroppen när jag gick ur bassängen, man kan säga att kroppen blir ju ganska mycket tyngre när man är uppe ur vattnet.

Vi har ett nytt gemensamt nöje på jobbet. Att varje dag ringa till Raymond Tegel och lyssna på hans telefonsvarare. Igår var det bästa, det började med: "Idag, tisdag, är ingen bra dag..." Där hade han satt ribban, sen blev det bara värre och värre. Man kan säga att han redogör sitt dagsschema in i minsta detalj på sin telefonsvarare. Idag är han i Stockholm med sin dotter, de ska på julmarknad och sedan en sväng till Gamla Stan för att titta på en grej. Bara så att ni vet.

Saga var fin igår när jag red. Det märks verkligen att det gjort skillnad sen jag börjat rida så som Niklas sa åt mig. Jag hoppade ett litet sockerbitshinder, det måste låta sjukt konstigt för någon som inte vet något om hästar, och hon gjorde det riktigt bra. Var lugn och fin före hindret, väntade och hoppade väldigt trevligt. Dock onödigt högt, men det är ju rätt kul...

Var är min snö? Jag saknar den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, jag vet inte, känns lite tomt bara när man är van med massa karlar som ränner efter en och det plötsligt inte är någon! ;D Men han var ju väldigt söt!

Fan va starkt att ta 40 längder! :D

Anonym sa...

HEEEJ! Jo men jag har det bra sörru, är just nu uppe hos papps i bergen, därav tröjan. Det är mellan 25-30 på dagarna men kryper neråt femton på natten och jag är förkyld:P Och man vänjer sig vid värmen faktiskt. Kom från Cha Am där vi hade mellan 30 och 40 varje dag dygnet runt, då tycker man det är kallt om det är 20! HAHa. Ja, hur mår du där hemma? Du och sanna får jobba som fan så kan ni komma och hälsa på ju! Skulle va skitkul! Ja jag har världens goaste lillasyster, men mer vild än tam. Mycket lik mig:P Ta hand om dig där hemma och jobba inte ihjäl diG! PUSS