2008-12-08

Eva Morenos fall

Så heter boken jag läser nu. Det är den åttonde boken i Håkan Nessers serie om Van Veeteren, vad ska jag göra när jag läst de sista böckerna? Det är ju bara två kvar efter den här... Måste hitta någon ny serie, en fristående bok blir för kort, då är det över så snabbt. Det är så skönt att kunna koppla av med en riktigt bra bok, att kunna släppa verkligheten en stund. Alla som läser den här bloggen borde ju känna mig och veta att jag har lite svårt att slappna av och inte bli rastlös. Med en bra bok är det inga problem!

När jag läser så brukar det dyka upp ord som jag tänker att det där måste jag komma ihåg, och skriva upp. Det gör jag nästan aldrig, men det här var så bra så att jag var tvungen att göra det på en gång, och tvungen att skriva det här. Hoppas att ni ser det på samma sätt som jag.

"Om man älskar sin frihet för mycket, kommer man att krama en kall sten hela sitt liv. Allt hårdare, allt kallare."

Där fick jag mig verkligen en tankeställare, är det så här? I så fall kanske det är dags att tänka om, eller? Sanna, vad tror du, är inte friheten det bästa och viktigaste av allt?

Mamma satte precis på TV:n, det är en söt tjej som sjunger opera. Opera är rätt coolt, tror faktiskt att jag gillar det. Om det är på rätt sätt. Ska nog börja lyssna på klassisk musik med
prova i alla fall. Jag tror att det kan vara rätt mäktigt, om man förstår det. Förstår jag? Troligtvis inte, men man kan ju försöka...


Jag blev glad igår, på riktigt. Hoppas det utvecklar sig på ett bra sätt, trots att bra utvecklingar inte brukar vara min grej.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hellu, självklart fixar vi det! jag kan bäst nästa vecka, hur dags kan du komma?! jag slutar vi 18 men självklart fixar vi det efter om det är vad du kan!!! säg vilken dag (utom måndag) du kan och tid så bokar jag in det! Allt bra med dig annars?!?! kram

Anonym sa...

Kom igen sofia, vad skulle vi annars göra?! :D