2008-12-21

Åh Uppsala

Sitter här i en liten studentbostad i Uppsala, jättemysigt och fint! Blir väldigt sugen på att plugga själv också. Ska se till att komma in på den där jäkla arkitektlinjen bara. Det är den enda vägen jag ser så, något alternativ finns inte. Det kommer bli hårt jobb, speciellt att komma in, men jag har bestämt mig.

Var ledig från Harrys igår kväll, det kändes jättekonstigt. Saknade det på något sätt.

Igår var jag, Lisa och Lolo på stan hela dagen. Vi köpte nästan färdigt alla våra julklappar, och bestämde vad vi ska köpa till de andra. Så nu är det bara Lisa jag ska hitta någonting till. Svårt, men inte omöjligt! Det var jättemysigt att gå på stan i en ny stad. Uppsala är väldigt fint, mycket julstämning och en tunnel upplyst med blått, med musik och hovklapper i. Den var tydligen kvar från "En stad i ljus" som varit här tidigare, sådant borde det finnas mer av tycker jag!

Det har varit en bra vecka på jobbet, de tre dagarna jag var där. Blev lite avundsjuk på Jane som nu har tre veckors ledigt. Tre veckor! Jag kommer förmodligen inte vara ledig någonting extra, men man får ganska många dagar ändå. Så ska jag ju komma senare imorgon med, det var helt lugnt att jag kommer till lunch ungefär. Harrys julfest är ju ikväll, så jag kan behöva sova ut lite, och nyktra till lite som min chef så fint uttryckte sig. Det ska bli superkul att gå ut ikväll, det var jättelängesedan som jag och Sanna var ute. Matilda ska också med, grymt bra kommer det bli!

Sanna tar hand om hästarna i helgen, ganska skönt att slippa ett par dagar. Snart ska jag börja rida Stina igen, hoppas att hon kommer att vara lika fin som hon var innan hon fick vila.

Snart dags att åka hemåt igen. Vore bra om jag hann förbi Marieberg en sväng före julfesten ikväll, måste försöka hitta Lisas julklapp och något snyggt att ha på mig ikväll, och kanske på självaste julaftonen!

Inga kommentarer: