2008-12-07

Mr Maker

- The Kooks

Inlägg nummer 40. Över 480 besökare. Det här är inte direkt vad jag trodde om mig själv och bloggande... Men så här är det, och jag är nöjd med det.

Julstäming för tusan, jag behöver mer julstämning! Hoppas på massa julstämning när jag ska till Uppsala och hälsa på min kära storasyster och köpa massa fina julklappar till resten av familjen. Det kommer bli grymt!

Jag har faktiskt varit duktig idag. Ibland har jag mina ljusa dagar och tar tag i saker som jag borde ha tagit tag i för länge länge sen. Var i stallet på förmiddagen idag också, utsläpp, hade sovit ca 4 h...men vaknade en gång klockan 6 och undrade varför det var mörkt ute, trodde ju att klockan var betydligt mer, och att det var dags att gå upp. Kände mig dessutom ganska pigg och utvilad. Underligt. När jag åkte ifrån stallet tänkte jag att jag borde åka hem och sova ikapp lite, så att jag och Sanna kunde simma sen. Men när jag kom hem började jag städa, tvätta och plocka med allt som bara ligger slängt överallt här hemma. Linnea har varit i Örebro över helgen också, så vi tog en sväng till Marieberg och tittade lite. Innan Linnea kom så gick jag runt där själv och funderade på hur jag hamnat där. Det är söndag strax före jul, alltså sjukt mycket folk där. Jag är ju för tusan folkskygg! Köpte flera band till filmkameran, annars blev det inget shoppat. Käkade lunch på Bellini, var väldigt bra faktiskt!

Sanna och jag skulle ju som sagt simma, vi tog med oss Linnea också. Det blev bara 20 längder, men det var väldigt skönt. Sen åkte jag förbi hemma hos Moa, det var sjukt längesen vi pratade. Blev inte så mycket vettigt sagt i och för sig, men kul att ses ibland! De skulle till Björnis ikväll, jag blir lite avundsjuk, men har man ett 8-17 jobb så kanske man ska låta bli. Känns i alla fall som jag gjort en del i helgen så jag borde orka med en jobbvecka till. Nästa helg är ju dessutom Lucia och allt!

Idag höll jag nästan på att köra på ett par människor. Jag undrar hur man tänker när man kliver ut, visserligen på ett övergångsställe, utan att se sig för, mitt framför bilen, utan reflexer, när det är kolmörkt ute?! Hur jävla svårt kan det vara?!? Ursäkta svordomen, ser inte alls bra ut, men ibland måste man ge utlopp för sin ilska.

Jag tror aldrig jag har druckit så mycket julmust före jul som jag gjort nu. Julmust är verkligen underskattat, det är riktigt gott! Bra för min julstämning också...

Satt här och funderade på lite musik, har random play på all musik på datorn, visste inte riktigt vad jag vill höra. Då kom Markus Krunegård - Jag är en vampyr. Kan man bli annat än glad av den?

Per Gessle har gjort en låt som heter "Week with four thursdays", det borde vi få ha Sanna!!!

Trodde för en stund att det var kört...det var det inte, det inger hopp. Alltså värt någonting.

Inga kommentarer: