2008-11-29

So, so what?!

Det är så mycket som snurrar nu, vet inte alls var jag ska börja, eller vad som ska bearbetas här. Man har ju lärt sig att allt är inte värt att publicera.

Har alltså börjat jobba i gruvan igen. Kom dit i måndags morse, kände knappt igen hälften av personalen. Många nya och några gamla. Började jobba som jag gjorde i våras, nu känns det som om jag aldrig varit borta därifrån. Den känslan är lite halvläskig, ett halvår har precis gått upp i rök. Ett väldigt händelserikt halvår.

Har träffat flera stycken av personalen från Trioplast på sista tiden, det gör bara att jag inser hur bra jag trivdes där och hur gärna jag hellre skulle vilja jobba där. Men, man får ta det som finns och vara nöjd med att ha ett jobb. Blicken mot framtiden och sikta bortom mål.

I söndags var det tävling i Heby. Stina var sjukt fin, jag kan känna känslan fortfarande, det är underbart. Dessvärre gjorde jag bort mig lite i andra klassen, men det är smällar man får ta, den här gången klarade jag mig utan blåmärke. Nu har Stina fått sin välförtjänta vintervila, jag hoppas hon blir nöjd med det. Saga sköter sig, var och hoppade på Kvinnersta förra lördagen. Hon gjorde det hon skulle utan att bli hysterisk, det finns hopp!

Det bästa med att vara tillbaka i gruvan nu, det var julbordet igår. Rätt timing kan man säga. Vi åt på 4e våningen, vilket jag är väldigt nöjd med. Sen blev det en krogrunda, jag var på ett fantastiskt humör och hade riktigt riktigt kul! Tack för det alla!

Ikväll blir det jobba på Harrys, känns bra.

Jag har hört så mycket bra musik idag, blir glad av bara tanken. Jag har insett att Pink och Britney Spears ligger högt på mina listor.

Säkert en hel del jag glömt, men jag ska komma på det, och berätta.


Alla behöver kärlek, på ett eller annat sätt. Du också.

Inga kommentarer: