2008-11-04

You think you are a moviestar

Det luktar bilshampoo om mina händer. Inte jättemysigt kanske, men rätt skönt när jag tänker på hur fin bilen blev. Jag gjorde en helrengöring, både invändigt och utvändigt. Nu skulle jag kunna köra självaste kungen, så rent är det. Och blankt.

Det var Svanteträning idag. Jag var inte så taggad inför det som jag brukar vara. Förmodligen för att tävlingssäsongen börjar ta slut och det känns som att träna utan mål. Men det är säkert bra ändå, det är ju snart ny säsong. När jag kom till träningen stod det en fet filmkamera i ena hörnet, alltså inte en sådan som vanliga Svenssons har för att filma en hoppträning, en riktig jäkla filmkamera! Tänkte att det är säkert någon som ska filma på "Talang till topp" som skulle rida senare. Började rida och tänkte inte mer på det, tills det kom en kameraman...han började filma som bara den. Mest på Svante men även på oss som red, från alla möjliga vinklar, exempelvis satte han sig på huk precis bakom Stina, tur att hon är snäll, och filmade mellan hennes ben på Svante när han stod och pratade. Inte nog med att det var en kameraman där, sen kom Jan Svanlund in, han som kommenterar all ridsport för SVT. Jag blev ju supernervös, men som tur var filmade de bara i början, sen åkte de. Undrar vad de filmade för...skulle ju vara kul och se om vi blev filmstjärnor.
Själva träningen gick sådär, jag kände mig rätt värdelös. Ska vara bäst imorgon istället.

Har inte blivit mycket vettigt gjort idag, borde ha städat och simmat eller tränat. Har inte blivit något av det. Får ladda imorgon, kanske blir Music Quiz då också, Sanna jobbar ju inte.

Man kan ju tycka att det här är en självklarhet, så enkelt men ändå så förbannat bra, men det är tydligen inte alls en självklarhet. Skärp er nu för fan!

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

1 kommentar:

Anonym sa...

SCHAMPO!!!

Shampoo är engelska. Inte svenska. Slå upp det för bövelen =)