2008-11-08

9 juli 2006

Det är jättekul att ha en räknare på bloggen nu. I början hade jag inte det så jag visste inte alls hur många som läste. Nu vet jag, det är ungefär 8-10 läsare om dagen, vilka är ni? Hade varit roligt med kommentarer.

Idag har jag varit på arrangörskurs på Scandic Väst. Det var faktiskt jätteroligt och väldigt intressant. Fick mycket nya tips, idéer och framförallt nya perspektiv på saker som annars varit självklara. Det var en heldag med mycket fika, pauser och en fantastiskt god lunch, plus några intressanta föreläsningar och diskussioner. Det var jag, Emelie och Carina som var där, vi kommer att bilda världens bästa tävlingskommitté, och ha grymt kul på vägen.

Stina var kanonfin idag, var jätteskönt eftersom hon varit hemsk två dagar i rad innan. Tålamod lönar sig. Värre för Sanna...trots tålamodet är stackars Vanda halt igen. Förstår inte varför eller hur det gick till. Typiskt. Helena red Saga idag också, hon såg jättefin ut. Det ska bli jättekul att rida imorgon och prova alla tips jag fått, kanske får en helt annan känsla då. Vore häftigt.

Igår var det inte alls kul på Harrys, hade kanske blivit om vi varit kvar. Men det var vi ju inte, åkte hem redan halv ett...nu har jag lärt mig att man måste stanna minst till ett. Kanske borde jag ha åkt tillbaka, men förmodligen gjorde jag rätt. Jag vet inte, måste också lära mig att släppa och gå vidare. Jag gillar inte att släppa och gå vidare, jag är bättre på att snöa in mig. Som fan. Varför gör man inte alltid precis det som man borde, så att allt blir sådär perfekt och fantastiskt som bara andra lyckas få till det? Kan någon svara på det kommer jag att vara den personen evigt tacksam.
Nu känns det som att jag klagar för mycket...släpp och gå vidare var det. Jag är inte deprimerad.

Det är förresten sant att Lars Winnerbäck har gjort en cover, jag visste att jag hade hört det förut men igår blev jag påmind. Så jag letade rätt på den. Det är Ani DeFrancos "You had time", Winnerbäcks version heter "Du hade tid", den är grymt mycket bättre. Det har analytiker 1 och 2 kommit fram till gemensamt. Till och med det här med långa intron är lite förstört, jag älskar långa intron. Fast inte just det här.

Snart dags att åka till jobbet, om jag inte somnar. Har blivit lite för lite sova de sista nätterna, men jag tror att jag behöver göra så ibland. För att påminna mig om att jag inte behöver sova så förbannat mycket jämt, lagom är alltid bäst.

Ses väl på Harrys ikväll då.

Inga kommentarer: