2008-11-21

Hey ho, hey ho...

Det har blivit mycket uträttat idag. Medgångarna och motgångarna har varvats om vartannat. Nu är det på plus tror jag, med en och annan ångestattack då och då.

Jag fick tre sms imorse, ett av Helena kl 07.48, då vaknade jag inte. Sen fick jag ett av Lisa 07.58, då vaknade jag minsann och kunde inte somna om. Så fick jag det bästa smset av Helena 08.32 "Tänk om du hade vaknat av ett sms... Då hade jag kunnat berätta att det e frukost i köket!" Grymt! Jag var dessutom ganska pigg, det var nästan lika bra som att få frukost på sängen.

Pappa hade lovat att vi skulle byta däck på transporten och bilen idag, runt frukost. Perfekt tänkte jag och tolkade det som ca 9. Jag ringde till honom 08.50, då sa han om ca 1 h. Sen ringde jag vid 09.30, då var det fortfarande om ca 1 h. Hur gick det här till? Så då passade vi på att åka till stallet och rida först och ta däcken senare. Jag red barbacka på Stina idag. Blev inte så seriöst, men hon var ganska fin ändå! Helena red Saga. Väl däckbytardags, började med transporten, eller ja, pappa hade redan börjat. Helena tog över och tvingade med mig. Så sen bytte vi på bilen alldeles själva, väldigt duktiga! Naturligtvis är jag livrädd nu när jag kör, tror att alla däck ska ramla av samtidigt... Helena var väldigt smart och insåg vilka däck som skulle vara på vilken sida, jag var superimponerad av hur hon kunde se det eftersom det är däck utan pilar och alla fyra är exakt likadana. Det visade sig senare att jag var den smarta, som vanligt, och förklarade väldigt pedagogiskt för Helena att om man vänder på däcket så passar det också på andra sidan. Bara ännu en liten pik...

Blev en lunch på stan med stackars Jenny som stod på Olof Palmes torg och sålde skottkärror för Bauhaus. Skapligt kallt kan man säga.

Vi hann också med en tur till Nora, pussade och tog kort på Vogue och Hassan. Lagade två naglar som hade gått sönder, hur sjutton det hade kunnat hända...

Så ikväll blir det mera jobb på Harrys, jag, Sanna, Matilda och eventuellt Ellen, vilket jäkla dreamteam! Hoppas på underbara gäster.

Förresten...på tal om jobb. Imorse ringde jag till Cicci i gruvan, hon är chef över de som jag jobbade med. Jag frågade om hon hade jobb åt mig, det hade hon tyvärr inte. Jag blev ännu mer depp och tänkte att nu är det fan kört, det finns ju inga jobb nu. Ett par timmar senare så ringde Louise ifrån Plint mig, hon sa att på måndag kl 08.00 ska jag börja jobba i gruvan igen. Jag blev lite chockad och konfunderad, hur gick det här till egentligen? Vem var det som drog i rätt snöre där emellan? Men, jag ska inte fundera jag ska bara åka dit och göra mitt bästa. Som alltid.

Riktigt skönt att ha ett jobb igen, kanske inte det jag helst vill göra, i alla fall inte de tiderna. Men men, man får ta det som finns. Tror att det kommer att bli bra!


Det är fortfarande de små sakerna som gör det. Både på gott och ont.

1 kommentar:

Anonym sa...

så trista att ja inte kunde jobba med er! hade vart jätte kul..nu ska jag gå och sova som ja borde gjort för några timmar sen...!!

ja hoppas på björnis på söndag?!

Kram