2008-11-12

Jag är bara lite lost

Så hur går det nu då? Kanske är det så att ett steg framåt får bli två steg tillbaka istället. Läge att gå tillbaka till gruvan? Det verkar inte bättre, men det kanske faktiskt är bra. Det är ett 8-17 jobb, på vardagar. Jag kan fortsätta jobba på Harrys på helgerna, trivs ju så fantastiskt bra där! Bara att hoppas att jag får behålla den lön som jag haft ute i Fjugesta, men eftersom jag inte borde behöva skriva om kontraktet borde det väl gå? Faktum är att jobbet är bra, frågan är bara om jag står ut med de som jobbar där. Egentligen är det inte så många som är något problem heller, det hänger säkert mest på mig själv. Så ta mig i kragen och bita ihop är vad som gäller. Om jag nu ska tillbaka till gruvan, inget är klart än. Men det lutar däråt. Neråt, 40 m under jord. Pratade alltså med Henrik igår, och han vill inte att jag slutar hos dem, han föreslog gruvan och jag sa inte nej. Sa knappt kanske, jag sa nog ja. För ett tag i alla fall. Vi får väl se vad som händer. Blir i alla fall att jobba på Harrys hela helgen, tors - lör. Vi ses väl där?!


Det var ett jäkla skitväder idag, till och med så att jag klagar. Var inte kul i stallet idag, det började när jag skulle hämta Stina och PW i hagen. De gick så klart längst bort och ville inte komma trots att det spöregnade. Så jag klafsade igenom hela hagen och insåg ganska snart att man skulle behöva några gigantiska fiskarstövlar för att inte få lera på hela benen och i hela gummistövlarna. Värdelöst! Sen red jag Saga, vi var inte mer överens idag än igår, inte så roligt. Mycket jobb kvar, speciellt i hoppningen. Men, bara att bita ihop, vi har hela vintern på oss. Kändes inte så roligt att rida Stina efter, så jag tänkte att jag tömkör henne lite istället. Hon var faktiskt ganska fin, kul! Sen tyckte jag att vi skulle busa lite, så jag släppte henne lös och lekte lite. Hon tyckte det var fantastiskt! Tur att hon inte bockar så när man sitter på längre, när hon var liten bockade hon jämt. Nästan omöjligt att sitta kvar då, men nu är hon ju världens snällaste, en riktig pärla!





Blir inte så bra kort med telefonen på något som rör sig så fort som en galen Stina. Men visst är hon vacker?!

Sanna! Det var förresten sant det där med att huvudet måste vara skilt från kroppen. Frågade Helena och hon sa att det i princip var så. Läskigt!


Jag jobbar vidare med inläggsrubrikerna. Har nu som mål att varje rubrik ska vara ord från LW. Det är ju en fördel om de passar också, idag är det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA! Vad sjukt! Sjukt äcklig regel! :S Kul att du visste det! Puss!

Anonym sa...

Haha, gulleStina! Jag har precis blivit pensionär. Skulle böja mig ner och ta upp lite tvätt från golvet och så gjorde det svinont i ryggen. Bara sådär. Nu kan jag knappt sitta, stå eller gå. BLÄ!