2008-11-16

Faller

It's been a while. Måste ändå säga att jag är rätt duktig på att hålla bloggen uppdaterad. Kanske inte med så mycket intressant information men ganska mycket meningslöst vetande.

Det har varit träningsläger i helgen. Igår var det dressyr, båda hästarna var kanonfina. Det var jättekul, fick precis den hjälp jag behövde också, mot Sagas stela vänstersida och Stinas spökerier, eller vad man ska kalla det. Idag hoppade vi, Saga var överraskande fin! Jag har hoppat henne lite själv i veckan och då har det inte alls gått bra, men idag var hon kanon. Hon blev lite trött i slutet men det är ju inte så konstigt, vi red väldigt länge. Stina var helt okej, lite väl springig och het, men hon är ju så ibland men det är bara att göra det bästa av det. Hon var fin på banan i slutet i alla fall. Britt var väldigt nöjd med båda hästarna och min ridning, jag fick så mycket beröm att jag nästan blev generad. Det är så himla kul att få beröm av någon som man vet verkligen menar det också, inte någon som bara säger att det är bra för att det är det man vill höra. Alla som var med på lägret var på Pacos igår kväll och åt mat. Det var riktigt trevligt, skönt med fler än jag som kan sitta och prata häst en hel middag.

Fick lite jobbig information igår, hur ska jag hantera det här nu då? Kallt och hopplöst. Jag faller, på riktigt.

Har jobbat fredag och lördag på Harrys. Lite folk i fredags och sjukt mycket igår, men det har varit kul hela tiden. Jag trivs verkligen där! Det värsta var igår när det kom en idiot och trodde att jag skulle följa med honom hem om han lämnade 20 kr i dricks. Hur tänkte han där? Han åkte ut rätt fort vill jag lova, jag tröttnade rätt fort på hans tjat. Idiot.

Väl värt att skriva här också är att Danne mfl ska öppna Strömpis. Jag tycker det är jättekul och kan inte säga annat än grattis och lycka till, jag tror att det kommer bli riktigt bra!

Nu har Sanna S lämnat oss för Thailand också. Även om vi inte umgåtts så mycket så kommer jag märka att hon inte är här. Kämpigt. Bara att hoppas att hon får det bra, fast inte så bra så att hon stannar för länge, 3 månader lät ju lagom.

Inget värt nåt som inte inger hopp

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, ja ska göra mitt bästa för att få med henne ham efter att jag vart där...det blir ca 3mån då :D. hoppas på harrys på onsdag :D,ses

Anonym sa...

Ja, heja Ellen!