2008-10-28

Beach 2009

Hemkommen efter stallet. Var iväg till Eklunda med båda hästarna och hoppade för Niklas. De skötte sig kanon båda två. Saga är ganska svag och blir trött fort, men kämpar hela tiden. Hon behövde inte göra den svåraste övningen och det var nog lika bra. Hon var duktig ändå, och stod jättesnällt i transporten när jag red Stina efteråt. Så himla skönt med lätthanterliga hästar. Stina var jättefin, lugn och lydig! Det är roligast att rida när det går så här bra. Jag var lite klantig när vi hoppade banan men det handlar mest om att jag måste få rutin och göra rätt hela tiden.

Jag och Sanna hade en superkväll igår, i alla fall upplägget var super. Vi delade en pizza på Milano, som är världens bästa pizzeria, sen var det bio som gällde. Vi stannade en sväng på Pitchers och såg andra halvlek av AIK - ÖSK, det blev 2-1. Tror att ÖSK var rätt bra ändå. Sen gick vi till bion, hade köpt biljetter till "Låt den rätte komma in" en film som verkade ganska bra när vi såg trailern förra veckan. Det var den inte. Det var riktigt länge sen som jag såg en film som jag verkligen tyckte var dålig, tills igår. Den var riktigt riktigt kass! En film totalt utan handling och med ännu mindre mening. Helt värdelös. Jag försökte till och med somna under filmen men kunde inte. Det var en människa som gick därifrån mitt i filmen. Alla som man hörde säga något om den efteråt lät ungefär likadant. Antes kommentar var skönast "det bästa var nog att han hade snor hela tiden" huvudpersonen var nämligen konstant snorig. Jag brukar oftast tycka att filmer är mer eller mindre bra, men den här var direkt dålig. Se den inte!

Dags att ta tag i min egen träning nu. Ska till Gustavsvik senare, då ska jag köpa ett årskort på gym/simning. Det var inte alls dyrt, 200 kr i månaden. Om man väl har ett kort tror jag inte att det blir lika tungt att ta sig iväg varje gång, då känns det ju som att man måste utnyttja det så mycket som möjligt. Så nu ska jag hänga på Alex och Anna-Ida med målet "Beach 2009". Tror att Sanna också hänger på, guld! Ikväll ska vi i alla fall simma, jag, Sanna och Karro. Nu jävlar!

Har hört att en bal på slottet kan vara alldeles, alldeles underbar. Så, nyår 2008, here we go. Då är det bara kavaljersbiten kvar. Vem?

Inga kommentarer: