2008-10-21

The Baader Meinhof complex

Jag är ganska intresserad av historia, jag skulle vilja kunna och veta mycket mer om historia. Tyvärr har jag inte riktigt orkat engagerat mig i att bli historiskt kunnig. Men jag tycker det är bra att veta och jäkligt intressant. Att flera av mina vänner också är intresserade av historia kanske jag visste, och att titta på en film som "The Baader Meinhof complex" vore inte så konstigt. Däremot hade jag ingen aning om, att mina två absolut bästa vänner var helt med på idén om att se denna film på bio. Det blir rätt tydligt att man trivs bäst med likasinnade. Filmen var helt ok, det är ett väldigt intressant ämne. Den verkar dock inte vara särskilt populär, premiären var i mitten av förra veckan, trots det var vi endast ca 10 personer som såg den igår kväll.

Jag har blivit sjuk, förkylningen har nu brytit ut. Jag orkade inte göra mycket nytta i stallet idag kan man säga, bara att hoppas på att det går över fort.

Inga kommentarer: