2008-10-24

Ett perfekt slut på en grymt bra dag

Igår var en riktigt bra dag, det enda misslyckandet på hela dagen, det var Amandatårtan. Inte nöjd. Visst den blev ganska god, men den blev inte lyckad. Att kladdkaka är kladdigt, det vet man och det är ju halva grejen. När en Amandatårta är kladdigare än kladdkaka, då är det misslyckat. Men vi gjorde den i alla fall.

Måste väl säga att vi var värdelösa på Quizen i onsdags också. Vi fick 14 poäng, av 37 möjliga, tack vare några andra gäster som gick innan vi lämnat in lappen, en hel del tips där kan man säga. Det viktiga är inte att delta, det är att vinna. Eller hur var det nu? Kul hade vi som vanligt.

Det var en riktigt bra dag igår, kommer inte att släppa det på ett tag. Började med en sväng till Marieberg med Karro och Moa. Jag köpte bara lite småsaker på HM, är inte direkt rik nu med alla hästar. Lär ju inte bli bättre heller med tanke på hur mycket jag har jobbat den här veckan. Sen åkte vi till Karro och bakade den förbannade Amandatårtan. Den där tårtan kommer förfölja mig resten av livet. Eftersom den skulle stå kallt i två timmar när den var färdig blev det ju lite dötid att slå ihjäl, tid som jag borde ha åkt till stallet på. Vi spelade kort istället. Tur att Björn, Karros bror, var hemma så att vi hade någon att spöa i 500. Eller nåt.

Det blev väldigt stressigt iväg till stallet sen. Jag skulle ju åka till Kvinnersta och träna för Mia, bestämde mig i sista sekund att åka med Stina. Hur jag tänkte med tiden vet jag inte riktigt, det var inte välplanerat. Jag åkte från Karro strax före fem, var då tvungen att åka hem och byta om, sen iväg till stallet för att lasta senast klockan sex. Jag hann, tro det eller ej, hann till och med mocka före. Stina var riktigt fin på träningen, superkul var det!

Sanna ringde när jag var på väg till stallet och frågade om jag ville jobba på kvällen, garderob etc på Harrys, från klockan tio. Jag kände att det skulle bli rätt tight om tid, men jag behöver ju jobba, så absolut. Fick sen stressa hem från träningen också, och skynda mig till jobbet efter. Jag loggade in 21.59. Nöjd. Jobbet igår ja, det var fantastiskt. Jag tror aldrig att jag haft så kul en jobbkväll på Harrys förut. Den hade allt! Bra gäster, grym musik, bästa jobbarkompisarna, allt! Plus lite till...

Det är de små sakerna som gör det.

1 kommentar:

Anonym sa...

När jag var på hundklubben idag pratade jag med Harrys matte som var på quizen, hon skämdes lite när hon skulle berätta sitt lags poäng, för hon tyckte den var dålig... Dom hade 25p... Vilka stjärnor vi är! vi ger inte upp i alla fall! inga quitters här inte!