2008-10-14

Sol och förkylda hästar.

Kom hem från jobbet runt 7 imorse, åkte till stallet efter lite frukost. Eller vad man nu kallar det efter att varit vaken i över 20 h redan. Men men, frukost var det. Var lite orolig för hur Stina skulle se ut, hon hostade och var lite snorig igår när jag red. Mycket riktigt, hon är förkyld. Fan. Känns jävligt surt, hon har varit så fin på sista tiden. Men då är det ju tur att jag har Saga också nu! Idag red jag Royne med, det var en upplevelse måste jag säga, känslan var inte alls som det ser ut när Matilda rider. Nog om hästarna.

Det har varit fantastiskt väder idag. Sol och fint väder har en underbar inverkan på mig. Jag blir så glad och lycklig. Bara beroende på vädret, det är sådana här dagar som jag bara vill vara kvar i stallet hela dagen! När solen skiner finns det liksom inga problem kvar. Undrar om alla mina problem skulle försvinna om det alltid var sol. Förmodligen skulle jag bara bli bortskämd med det också.

Pratade precis med min bästa Karro, hon kommer hem på lördag!!! Ska bli så jäkla kul att träffa henne igen, Frankrike är långt borta.

Snart dags att ladda om för jobbet ikväll. Är pigg som fan nu, hoppas det håller i sig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Alltid är det nåt som går snett när det går bra. Håller med om vädret, kanske det är därför våren är en sån lycklig tid. Kanske därför ala blir kära då, och kanske därför dom håller ihop då. För att dom tror att dom är lyckliga. Vad vet jag, jag blir ensam och lycklig men det är inte så mkt sämre det! :D Skönt med höst ändå, så det blir lite mörkt på natten, nattjobb blir lättare då, solen hinner inte gå upp innan man kommer hem... Lycka till med bloggen! / Sanna