2008-10-18

Arlanda nästa

Snart dags att åka hem till Pappa, han skulle laga mat till mig. Ringde till honom för ett tag sen och bjöd in mig själv till middag. Jag var välkommen. Nöjd.
Sen bär det av till Arlanda. Karros flyg landar 22.30 så jag får väl åka runt 20.30 ungefär. Med risk för att vara tjatig, men jag ser verkligen fram emot att få träffa henne igen! Hon är saknad.

Min och Alex bakiskväll igår gick sådär, man kan säga att det spårade ur. Först gick vi och åt pizza, helt enligt planen. Det tog ungefär en kvart för oss att gå till pizzerian, i vanliga fall kanske det tar fem minuter. Vi var inte på topp... Hemvägen tog nog dubbelt så lång tid, plus att vi gick in och köpte massa godis, helt i onödan men bara för att. Typiskt oss. Nästa stopp var i videobutiken som vi knappt vågade gå in i. När vi stod utanför dörren och var på väg in såg vi att de som jobbade där var lite upptagna. Med varandra, man kan säga att dom råhånglade. Men vi gick in och kollade på filmer, funderade och funderade och funderade. Vi var fortfarande inte speciellt pigga så det gick inte så fort... Tillslut bestämde vi oss för "Skenbart" och gick hem. Efter ungefär en halvtimme av filmen så låg vi och sov i varsin ände av Alex soffa. Jag som aldrig somnar framför TV:n?! Lite slitna kanske. Jag tror att filmen var ganska bra, lite speciell men helt ok. Måste snart kolla på den igen så jag får se hela. Fick ett intressant sms av Sanna på natten också, hon jobbade. Jag hade också velat vara där. Eller?

Imorse var jag fortfarande halvdöd men pallrade mig upp till 8 och åkte till stallet. Jag var snäll nog och ta Sannas utsläpp så hon kunde få sova, jag skulle ju ändå dit. Släppte ut hästarna och mockade, hämtade klippmaskinen och åkte till Sara i Arboga. Hon övertalade mig på något underligt sätt att jag skulle komma och klippa Trollis, så det gjorde jag såklart. Det slår mig ibland att jag ganska ofta är väldigt snäll. För snäll? Man måste ju ställa upp för laget liksom.

Mina hästar var duktiga idag, Stina fick hoppa lite så att hon inte ska vara galen imorgon, men med tanke på hur hon var idag kan hon mycket väl vara galen imorgon ändå. Det blev ännu mera fotosession i ridhuset idag. Tur att Sanna och jag har fantastiskt snälla hästar. Sannas hund däremot, han är galen. Fast på ett väldigt bra sätt. Han älskar att springa och skälla på hästarna när man rider i ridhuset. Idag anföll han min kära Ior som hänger i bilen, jag lyckade få bästa bilden på kobran också!

Billy kobra - Billy på Vanda - Stina - Vanda

Lovade pappa att komma klockan sju, nu är hon 1 minut över.

Inga kommentarer: