2008-10-20

Ett stulet citat.

Blev en ledig dag idag också. Skönt, men blir inte så rik på det.

Arlanda resan gick relativt bra. Hade turen att få ta Pappas fina bil. "Ta min bil om du vill, den behöver blåsas ur lite." Ja, om du tjatar så... Älskar den där bilen, sjukt häftig. Var lite sen till Arlanda, var tvungen att stanna och tanka och så på vägen. Vilket resulterade i att Karro kom fram före mig. Inte nog med det, jag hittade henne inte. På alla andra flygplatser så står det stora skyltar, ANKOMMANDE och AVGÅENDE, inte på Arlanda. Jag hade en svag känsla för att terminal 5 är för alla ankommande utrikesflyg. Men jag litade inte på mig själv, har jag börjat tvivla?, så jag körde mot terminal 2, 3, 4. Sen ringde Karro och sa att hon var på terminal 5. Typiskt. Lärde mig fort att trafiken på Arlanda fungerar precis som i Stockholm, det är bara att köra i cirklar, tillslut kommer man dit man ska. Det fungerade fint! Det var jättekul att se Karro igen, precis som jag förväntat mig!
Vi stannade en snabbis på Harrys på hemvägen för att säga hej till Sanna som jobbade. Ganska mycket folk tror jag.

Igår var det dags för KM. Hade min bästa medhjälpare med mig, Karro. Dessvärre gick det ändå inte bra. Fast nu i efterhand kan jag tycka att det var helt ok. Saga skötte sig relativt bra, hon blev lite tokig när jag gick in på framhoppningen, men lugnade sig ganska fort. Hon fungerade bra inne på banan, petade ett hinder men var bra annars. Skönt att ha debuten avklarad utan problem. Stina var lite lätt olydig kanske man kan säga. Jag var trött efter att ha ridit Saga, och orkade inte rida igenom henne tillräckligt på framridningen. Gick in och hade ett stopp och ett ner i 1.20, båda var mitt fel som jag kunde ha undvikit genom bättre ridning, men hon var inte på topp så det blev svårare och jobbigare än vanligt. Inte så konstigt med tanke på hur hon gått i veckan... I KM var hon bättre, jag red bättre också. Hade tyvärr ett olyckligt pet som lika gärna kunde ha legat kvar. Men, det är sådant som händer. Ett stort GRATTIS till Lollo Brantsberg som vann KM med sina fina häst Britt de la Mar. Efter tävlingen var det bara att skynda tillbaka till stallet och släppa ut hästarna och slänga in grejerna, mocka och sedan åka ut till Arboga och Sara. Som tur var hjälpte Sanna mig massor så att jag hann. TACK!

Sara ville att jag skulle följa med henne på dressyrträning på Strömsholm. Det gjorde jag såklart. Snacka om att ställa upp för laget, igen. Fast jag tycker ju att det är kul! Sara var superduktig, Trolldruva med. Det såg verkligen svinbra ut. Det är en riktigt snygg häst det där, synd att hon har så dålig galopp bara. Det verkade som att Agneta, tränaren, också var nöjd. Hon verkar gilla ekipaget.

När jag väl kom hem var jag hungrig som bara den, hade inte ätit på hela dagen, och trött som fan. Stupade i säng 21.30, sov till 10 imorse. Tror att det behövdes.

Idag fick hästarna vila, de var ju på tävling igår och skötte sig faktiskt riktigt bra. Det ska bli riktigt kul och se hur det kommer gå med Saga.

Ikväll blir det bio med favoriterna. Ett stulet citat.

Om jag får till det så jag kan lägga in filmer i datorn ska ni få se mina fina hästar, men det blir nog en annan dag.

Inga kommentarer: