2009-05-14

Tillslut så.

Efter mycket om och men så har jag löst det. Nu kan jag lägga upp videor i datorn. Fast det är inte så enkelt och smidigt vill jag lova. För så här är det; För att koppla ihop kamera och dator, så duger det minsann inte med USB, det går för långsamt för rörliga bilder. Man måste ha en firewirekabel. På bärbara datorer är det inte alls vanligt med firewireuttag, så min dator har det naturligtvis inte. Slutsats: Det går inte att koppla ihop min videokamera och min dator. Alltså får jag lägga upp filmerna i mammas dator, som tur är har den firewireuttag, sedan flytta över allt på ett usbminne och sedan in i min dator. Ska det behöva vara så? Ja, tydligen.
Men, jag ska inte klaga. Har i alla fall hittat ett sätt att göra det på. Nöjd.

La upp min snyggaste volt på facebook. Under de 5 första minutrarna den var uppe så kom det kommentarer av tre olika. Wow, var ska det här sluta? Haha. Men det är lugnt, jag bjuder på den.

Vet inte om jag orkar lägga upp alla filmer här, eller på facebook, men ska lägga upp några av de bästa här. Tyvärr blir det ingen superkvalité, men det får ni leva med. Det är i alla fall något!


Förklassen inför laget. 1.20, bed A.
5 april 2009. Vikbolandet, Norrköping.
En av de bästa rundorna någonsin?!

Jag lovar att lägga upp flera filmer, men orkar inte just nu. Tar en himla tid...

Inga kommentarer: