2009-05-26

Pärlan.

Nyss hemkommen från stallet. Stina och jag har varit på Eklunda och hoppat för Niklas. Det gick svinbra, fick ordning på lite markarbete och lydnad. Sen hoppade vi bana på slutet, både jag och Stina skötte oss mycket bra!

Har fått en ihopklippt bild på de bilder som togs på mig och Stina i Askersund. Fina bilder, tyvärr ingen sådär klockren som de brukar lyckas med ibland. Känns inte värt att köpa dessa bilder för 50 kr st digitalt... Lite synd, för det är ju kul att ha, men inga att sätta upp på väggen direkt. Fint väder och så annars, så förutsättningarna var ju bra. Men det handlar ju mest om att det är saker på mig eller hästen som jag stör mig på, absolut inte fotografen!

Visst är hon fin, pärlan!

Jag red Voggan på ridbanan idag. Det gick sådär, Niklas har byggt en provisorisk vattengrav med hjälp av den största vattenmattan, de blåa tunnorna som infångare och en vit planka som avsprångsplank. Voggan är livrädd...men är nog ganska bra träning att rida runt den där varje dag. Tillslut kanske hon inser att den inte kommer döda henne...

På lördag är det dags att åka räkbåt med gruvan. Det luktar ordentlig P-fest! Ska bli intressant, väldigt intressant. Jag är nog ganska laddad, men ska verkligen se till att hålla mig i skinnet, inga fler skandaler med kollegor! Efter räkbåten ska vi till Harrys, det betyder ju att båda jobben har koll på mig, måste verkligen sköta mig.

Inga kommentarer: