2009-05-02

Det ljuva livet


Ingen hade gjort det bättre.
Tack.

Facebook är en bra sida. Perfekt när man inte har något göra, tusen gånger bättre än någon dålig såpa på TV. Sjukt intressant.

Varför ska man tänka på någon annan än sig själv? Ego.

Igår försökte jag byta bort mitt pass på Harrys ikväll, Matilda tog det. Tills hon kom på att hon skulle upp tidigt imorrn och jobba, då fick jag tillbaka det. Tänkte att det kanske är lika bra att jobba ändå. Var på Harrys klockan 21, med Sanna och Hanna. Vi satt där och tog det lugnt, sen rasade det in folk som skulle jobba. Intressant. Kollade med Krille, det hade blivit ett missförstånd mellan honom och Sanna. Han trodde att hon inte skulle jobba, strukit henne på schemat och gett passet till Hanna. Men Sanna skulle jobba, det var nästa helg hon inte skulle jobba. Men, det löste sig fort eftersom jag gick hem. Blev kort pass ikväll...drygt en timme. Sen stannade jag kvar och pratade lite med alla, funderade på vad man bäst gör en fredagskväll. Jag är ju inte så bra på sådant, så jag slutade här. Framför datorn. Mycket facebook blir det. Gjorde precis ett intressant test på fb "What 7 deadly sins are you?" kan inte säga att svaret blev rätt, men kanske inte helt fel heller. Jag är "anger". Haha, känns väl sådär, är sällan arg, utåt i alla fall. Något att tänka på.

Det hände en läskig grej idag när jag och Sanna red. När vi nästan hade ridit klart kom Sanna fram till mig och sa att det satt en gubbe bakom busken och tittade på oss. Helt sjukt!!! Vi red ett varv tillsammans, då såg jag honom också. Han satt där i hörnet av vallen, på andra sidan diket bakom lite buskar. Jag kunde inte sluta skratta, ingen av oss fattade vad han kom ifrån eller något. Vi sa det till Niklas när vi kom tillbaka, så han red dit och skrämde iväg honom. Då kravlade han sig över diket, vinglade iväg över gräset och kröp under staketet och gick bort mot Mosås. Det var tydligen någon alkis. Rätt läskigt faktiskt, men humor.

Jag lyckades efter två och ett halvt år få Niklas att rida Stina också. Han red Prima och var inte alls nöjd, jag red Stina och var inte alls nöjd. Vi gjorde ett byte och jag förstod att Prima inte var den roligaste hästen att rida...Stina däremot såg fin ut! Niklas tycker att jag faktiskt gör ett bra jobb med henne, sen är hennes dåliga dagar inte så kul, men det är bara att stå ut och kämpa. De bra dagarna är riktigt bra nu för tiden. Hoppas att helgen är en bra helg.

I mina ögon ser det jävligt bra ut.

Det finns så mycket bra musik. Önskar jag kände till en tiondel. Varför behöva utsätta sig för dålig musik överhuvudtaget? Det ska jag fan sluta med.

Jag blev bjuden på mat av min kära far förut. Jag ringde till honom på vägen hem från stallet, skitig, trött och hungrig. Han ställer alltid upp! Tack.

Börjar bli dags att sova, eller läsa lite till att börja med. Har börjat på en bok av Åke Edwardsson, "Den sista vintern". Verkar riktigt bra.

Godnatt, hoppas vi ses på Örsta imorgon.

Inga kommentarer: