2009-05-06

Kvällspromenad

Idag blev en lugn dag. Koko har behandlat båda hästarna, de hade ont i ryggen. Hoppas att det inte är mycket. Stackars Voggan ska ju hoppträna imorgon dessutom. Får försöka ta det lite lugnt, om det går... Hur som helst så var det vila som gällde för båda hästarna. Vilket i princip betyder ledigt från stallet. Åkte förbi och mockade och grejade lite bara. Hemma strax före halv sju. Händer inte så ofta...

Läste några kapitel i min bok, satt lite framför datorn. Blev rastlös, inte förvånad. Funderade på hur jag skulle roa mig resten av kvällen, inget sevärt på TV, som vanligt. Kom på att det faktiskt kunde vara skönt med en kvällspromenad. Tänker rätt ofta att jag borde gå ut och gå mer, det är ju så himla skönt. Så ikväll gjorde jag det, och nu har jag bestämt mig för att göra det några kvällar i veckan. Jag har ju inte all tid i världen, men ibland får man väl offra lite sovtid. Jag tror att jag skulle må bättre av det.

Ibland ser man saker som man inte bara kan gå förbi hursomhelst...
Vet inte om det syns riktigt...men cykeln är fastlåst i stolpen. Vilken jävla tur!!!

Vet dock inte om det här var så bra för min förkylning, halsen känns inte direkt bättre, men inte så mycket sämre heller. De på jobbet försöker övertala mig att gå iväg och ta ett halsprov, det kanske jag borde.

Jag har tagit två veckor semester i sommar, vecka 24 och 28. Har hela tiden trott att det blir obetald semester och att jag får ut semesterersättningen i pengar på lönen i juli. Sen på min sista lönespec så stod det att jag hade 4 betalda dagar att ta ut. Rätt nöjd med det så mailade jag min chef och bad henne ordna så att det går 2 betalda dagar per vecka. Hon ringde upp mig idag, med upplysningen om att det blivit något strul. Jag har inte 4 dagar att ta ut, utan 15! Tjoho! Jag har aldrig haft betald semester förut. Nöjd. Däremot så får jag ju ingen semesterersättning i pengar, därifrån i alla fall. Men jag har 5 dagar till jag kan ta ut. Coolt.

Inga kommentarer: