2009-05-01

Jag längtar till en sjö.

Var på Granngården igår, de har ju ringt och sagt att mina stövlar har kommit. Jag åkte dit, väldigt nöjd med att äntligen få köpa mina stövlar, riktigt bra stövlar. Men så bra var det dessvärre inte. Det hade kommit ett par stövlar, som inte passade. När jag var där och beställde så provade jag en stövel och mätte alla mått på benet. Viktigt att få det rätt... Då hamnade jag precis mitt emellan två storlekar runt vaden. Då sa hon som hjälpte mig att hon skulle ta hem ett par av varje storlek så att jag kunde prova och känna vilken som var bäst. När jag kom dit igår så hade det bara kommit ett par, den smalare stöveln. Den var på gränsen, så jag tror att den bredare är perfekt. Man vill ju inte slita i onödan på dragkedjan, bättre att ha en som är lite större så att påfrestningen inte blir så stor. Surt att behöva vänta lika länge till, bara ska åka tillbaka idag och prata med hon som har hand om det och höra varför det inte kom två par.

Är ganska laddad inför tävlingen i helgen. Skönt med stor bana, då kanske det är lättare att låta Stina få galoppera mera. Jag har ju alldeles för lätt för att börja bromsa, kontrollfreaket kommer fram..

Det är fantastiskt väder ute, helt otroligt hur bra väder det har varit den här våren! Det värsta är att jag får ångest av att jag inte njuter av det underbara vädret någonting, jobbar ju för det första i en jävla gruva, sen på helgerna sover jag bort hela förmiddagen om jag jobbat på natten, sen är det bara stallet, där kan man inte direkt jobba på en snygg bränna. Långbyxor och oftast t-shirt. Bondbränna here I come!
Hoppas på fint väder på min semester, vecka 24 och 28. Ska försöka få ta någon vecka i augusti eller september också. Kanske rent av två veckor, sista vecka i augusti och första i september. Kanske kan vara skönt med lite långledigt. Blir nog lite mindre jobb på Harrys i sommar, men det kan jag behöva så det ska bara bli skönt, får försöka spara lite på pengarna nu.

Börjar bli dags att flytta Cannavaro till bete också. Han kommer att gå i Fjugesta hos Ingela Bergholtz, jag måste ta tag i det och flytta honom i veckan eller senast nästa helg. Får se om det går att lasta överhuvudtaget.

Inga kommentarer: