2009-05-18

Personbeskrivning på bild.

Tillbaka på jobbet efter att ha varit hemma nästan en vecka. Försökt att kurera och vila bort förkylningen, har väl lyckats sådär. Det är bättre, men långt ifrån bra. Men nu är det nog huvudvärken som är värst, har haft ont i huvudet i ca 2 veckor, mer eller mindre hela tiden. Insåg idag när jag var i stallet, att där är nog det enda stället jag inte har ont i huvudet. I stallet, framförallt på hästryggen. Hade förresten inte ont när vi var ute i skärgården igår heller. Men skärgårdsluft botar väl allt?!

Fick en finfin present av Carro på jobbet idag, har fått en liknande tidigare, och nu pricken över i:et. Det finns nog inget som är så mycket jag som de här små detaljerna... Det är sjukt hur glad man kan bli över så små, obetydliga, materiella ting.

Visst är de snygga?! Och så jäkla jag! Nöjd.

Hästarna sköter sig. Imorgon kommer tandläkaren och ska kolla på Voggans tänder, är nog välbehövligt. På kvällen ska jag åka och hoppträna för Britt med Stina. På onsdag kommer Koko och tittar på Stinas rygg, hoppas det blivit något bättre sedan sist. På torsdag är det pay'n jump i Viby, tänkte ta med mig Voggan dit och se om hon törs hoppa några hinder. På söndag är det Stinas tur, regionalt i Askersund, 1.10 och 1.20. Spännande hästvecka!

I lördags var jag funktionär på 3-årstestet på Örsta Kulle. Det var lovat sedan länge och eftersom jag kände mig relativt frisk så ställde jag givetvis upp. Det blev ganska hårt slit, jag stod och byggde upp och ner löshoppningshindret. Det ska upp och ner, och höjas ett antal gånger under dagen, och fort ska det gå! Men det var en mycket trevlig och lärorik dag. Trevliga domare, finfina hästar. Min favorit var en Camiell Flamingo Z avkomma, Clear Water DB. Ska bli spännande att se vad det blir av den om ett par år, verkligen superfin!!!

Inga kommentarer: