2009-05-20

Äntligen!

Nu har jag fått en tid på vårdcentralen för att ta prover. En hel massa olika prover, men det är ju lika bra att ta allt på en gång. Speciellt eftersom att det är lite halvklurigt att ens få komma dit... Jag pratade med en jättebra läkare imorse, hon trodde inte att det var något fel. Bara att jag haft oturen att komma in i en period då man drabbas av virusinfektioner hela tiden. Sådant brukar gå över, men kan hålla i sig länge. Jag tror att det har att göra med att immunförsvaret är nedsatt när man har en infektion, då är det lätt för nästa infektion att ta över. Hur som helst så tyckte hon att jag skulle komma in och ta massa prover, bara för att försäkra oss om att det inte är något allvarligt. Men det trodde hon inte eftersom att jag blir bättre, nästan bra emellan infektionerna. Hade det varit något värre hade det inte blivit bättre, bara sämre och sämre. Vi pratade också lite om att ta bort halsmandlarna, men det ville hon inte rekommendera om man inte har stora problem med dem. Jag har bara problem med mina när jag är förkyld, annars är det ju inte så farligt. Förutom att jag insett att hela min hals är svullen på ena sidan...men jag känner ju inte av det.

På fredag morgon ska jag vara på labbet. Skönt att äntligen få veta. Läkaren sa också att om jag blev dålig igen så skulle hon se till att jag fick komma in på en akuttid så fort jag ringde. Bra det, slippa detta omständiga, onödiga tjafs. Jag hade fått mail från Eva på Kallsö, nu hade hon släppt ihop hela flocken och Cannavaro verkar komma överens med alla. Fantastiskt, han kommer verkligen kunna leva riktigt hästliv där borta! Vi är lite oroade för att han inte ska hålla hull ordentligt bara, men räcker inte betet så kommer hon att stödfodra honom. Med tanke på hur Vogue är så kanske det kommer att behövas.

Stina och Voggan blev kollade och behandlade av Koko idag. Stina hade lite ont i ryggen och Voggan desto mer. Han trodde att det kanske berodde på att hon fått föl och fortfarande var svag i ryggen. Jag kanske borde longera lite mer, inte sitta på varje dag...tanken slog mig nu.

Stina och jag var och hoppade för Britt igår, det gick faktiskt riktigt bra, hoppade mest bana, det blev rätt högt på slutet... Jag passade även på att hoppa banken en gång, för att reda ut eventuella problem...hon funderade inte. Skönt.

Tandläkaren var ute på förmiddagen igår och tittade på Vogues tänder, hon hade en vargtand som han fick dra ut och lite vassa kanter att slipa. Så det blir ingen pay'n jump på torsdag. Hackamore en vecka är det som gäller. Det var därför jag passade på att kolla henne med Koko också, lika bra att ta allt på en gång. Börjar kännas i plånboken dessvärre...

Inga kommentarer: