2009-05-14

Rastlös

Stina, Mariestad -08.

Har inte varit så motiverad till att skriva något. Det verkar ju dumt att skriva bara för skrivandets skull dessutom.

Insåg tillslut att min förkylning inte tänkte ge sig den här gången heller. Har varit hemma från jobbet sen i tisdags, hade tänkt mig ett besök på vårdcentralen på tisdagen. Men när jag pratade med dem i telefon tyckte de minsann att det var onödigt. Vila och egenvård propsade de på. Som om jag inte har provat det. Det hjälper ett par dagar, men sen kommer ju den jäkla förkylningen tillbaka, eller i alla fall halsontet. De tar väl för givet att man är någon klen jävel som ringer så fort man varit förkyld ett par dagar. Fast nu handlar det inte om ett par dagar, knappt ett par månader, om man räknar bort de få veckorna när jag känt mig relativt frisk så är det snarare ett par år. Det är inte normalt. Det är inte naturligt att var sjuk så mycket som jag har varit, och nu måste jag fan få ett slut på det, orkar inte ha det så här längre. Min chef förstår mig, han skulle minsann ringa till vårdchefen och se till att det gör en ordentlig undersökning och reder ut vad som är problemet. Känns lovande, kanske.

Har försökt, försökt och försökt att fixa så att jag kan lägga upp film från videokameran i datorn. Lyckades efer ett antal försök att ladda hem rätt program, drivrutin etc. från Sony. Yes! tänkte jag...men det hjälpte inte, för när jag sedan kopplar in kameran så händer ingenting. Jag öppnar "Windows Movie Maker", men då säger den att det inte finns någon digital videoenhet inkopplad. För i helvete! Fick tips att ringa Sonys support, får väl göra det. Men jag hatar att ringa support.

Vogue, nov -06.

Har lagt upp massa bilder på facebook, finns ju inte så mycket att roa sig med när man sitter hemma hela dagarna. Blev två nya album, ett på Stina och ett på de andra hästarna. Synd att man tar så lite kort, jag är sjukt sugen på att investera i en riktigt bra kamera. Så att man kan få sådär snygga kort utan att vara något proffs. Kanske det som skatteåterbäringen ska användas till...

Cannavaro, löshoppar för första gången, april -09.

Inga kommentarer: