2009-10-04

Have you smoked some weed?

Home sweet home!

Hemma igen. Mallorca 2009, verkligen värt att minnas. Det har varit en kanonresa, på alla sätt. Eller ja, det är klart att det kunde ha varit bättre. Vädret. Den dagen vi kom ner var det sol, men lite disigt. Ändå helt okej. När vi vaknade morgonen efter var det katastrof. Det hade åskat, blåst och spöregnat under natten. Inget drömläge direkt. Den dagen tillbringade vi stor del på hotellrummet... Efter det så har det mest varit sol, lite molnigt men ändå helt okej. Tillräckligt med sol för så att vi blev bruna, men inte så mycket att vi brände oss. Ganska bra alltså.

Vi bodde precis på gränsen mellan Palma Nova och Magalluf, partyparadiset. Hotellet var bra, vi fick äran att bo på den något mobbade översta våningen. Hotellet hade sju våningar med ca 8-9 rum på varje. Fast högst upp, på taket liksom, så var det som en liten utbyggnad med fyra rum. Vi bodde där. Riktigt bra, utsikten var inte att leka med. Nästan så att vi såg över bergen, om det var klart väder vill säga. Vi hade all inclusive, maten var helt okej. Dock blev det något enformigt i längden.

Vi spenderade helt klart mest tid på hotellet, vid poolen eller stranden. Det har blivit mycket sol, bad, kortspel och bokläsning. Vi hann naturligtvis med ett par mer eller mindre galna utekvällar. Kanske ingen som inte var galen. En kväll när vi varit ute, bara lite onyktra, överfölls vi av en av alla dessa inkastare. Oftast ganska "goodlooking boys". Han försökte övertala oss om att följa med in på hans bar, men vi hade andra planer, typ hemgång. Men vi var på ett fantastiskt humör och en del fnitter blev det. Hans kommentar kommer alltid att vara slående. Have you smoked some weed? You seem so hihihi. Vi kunde inte annat än "No!" och fortsatte fnittra. Väl tillbaka på hotellet började vi också fundera på vad vi fått i oss, helt galet. Bildbevis kommer vill jag lova... Bland annat så körde vi stenhårt på att hotellsängar är endast till för att hoppas i. Shit, vilken kväll det var!

Den häftigaste utekvällen var helt klart torsdagen, äntligen skulle vi gå till BCM, det största stället jag sett. Fick tipset av Jesse på Harrys för några veckor sen. Tack för det! Det var så sjukt mäktigt. Bland annat en väldigt het manlig dansare som showade loss. Han dansade så grymt! De kvinnliga dansarna var inte direkt några höjdare, de stod mest och åmade sig...

Min stora besvikelse på resan var också på BCM, om man gick in före midnatt så skulle man få inträde, två drinkar och en present, för 20€. Jag hade sett på alla flyers att det fanns riktigt snygga hattar man kunde få, och väskor som var helt okej. Men vi skulle ju vara smarta och vänta med att hämta ut våra presenter. Det resulterade i att alla bra, fina saker var slut. Så vi fick mest skräp. En tunn, konstig tygväska, en t-shirt med speciellt utseende, ett svettband till armen, och en laserpekare. Weird. Sjukt arg var jag på alla som hade de snygga hattarna, skulle försöka sno en, men jag är ju ingen rebell, så det blev inte så.

En annan kväll lyckades jag få blåmärken och svullna knogar. Låter som ett slagsmål. Nästan... Bullride! Jag har ju velat prova så länge, men aldrig riktigt känt att det varit rätt. Nu hade jag ju släppt alla hämningar så det var bara att köra! Trots att jag hade kort kjol på mig...inte den bästa klädseln för ändamålet vill jag lova, men det bjuder jag på. Satt kvar rätt länge, tror jag. Men jag tror att han som styrde den var ganska snäll mot mig också, det var ingen som hade kört innan. Sjukt kul var det i alla fall, måste verkligen göra om det!

Vi träffade även nya vänner på hotellet. Hotellet som det för övrigt mest bodde pensionärer på, men de var så söta! Det var några yngre i alla fall, bland annat Alle och Josefine. De sista dagarna hängde vi rätt mycket med dem, en bilresa till Alcúdia på andra sidan ön exempelvis.

Det finns så mycket höjdpunkter från denna resa och sjukt svårt att få med allt här. Men det har verkligen varit jättebra. Jag ska lägga upp bilder så fort jag fått ordning på dem.

Ganska skönt att vara hemma också, har en del saker som jag måste styra upp. Började idag med att byta en glödlampa på bilen, ett positionsljus bak, nästan helt omöjligt att komma åt. Men det gick tillslut.

Har även ridit Stina idag, hon var riktigt fin, Sanna har gjort ett bra jobb i veckan!

Inga kommentarer: