2009-10-16

Det stavas körglädje.

Det har varit så mycket som jag tänkt att jag ska delge er, kära läsare. Kära läsare, observera att detta är första gången jag använder detta uttryck. Vet knappt vilka ni är, och jag brukar inte skriva så här, direkt till er, snarare att jag brukar skriva för mig själv, eller rakt ut i intet kanske.

Igår på dagen så gick jag runt och var trött, kändes som att det skulle bli extremt jobbigt att jobba på kvällen, och att gå upp i tid imorse. Det ledde till att jag igår bestämde mig för att inte jobba några flera torsdagar, för det håller inte, det går inte. Men så stod jag där på jobbet igår kväll, och insåg att det går inte. Vissa torsdagar är bara bäst, det går inte att jämföra med någon annan dag. Så vi får se hur det blir, kommer inte bli varje torsdag, kanske inte ens varannan, men jag kommer inte att kunna vara utan!

Jag och Sanna var och simmade idag, dags att ta upp en gammal vana kanske? Första längden så blev vi lite chockade, det var ju för tusan jobbigt att simma! Det har jag aldrig upplevt tidigare, inte de första tio, tjugo längderna i alla fall. Som tur var så släppte det, jag kom in i min gamla sköna rytm. Det är fantastiskt skönt. Om jag bara hade tid...

Väldigt nöjd med dagen hittills. Fick sluta en timme tidigare i gruvan, det var ganska lugnt. Sanna mockade åt Stina, så var bara att åka raka vägen hem och ta hand om Cannavaro och Bella. Andas en minut, åka och simma. Handlade på vägen hem, lagade mat och nu sitter jag här. En uppskivad ananas, Facebook och Idol som sällskap. Eventuellt ska jag byta ut datorn och TVn till boken. "jag dödar" av Giorgio Faletti, ännu en sjukt bra bok. Kan kalla det här för lugnet före stormen. Börjar jobba klockan tio, blir en intressant kväll.

Fick höra en sjukt rolig grej idag. Om ni bara visste! Klockrent. Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag trodde att det skulle bli så. Men det visar sig att du har en jävla förmåga att läsa människor. Tänk om jag också kunde ha den förmågan...övning ger färdighet?

Bara så att ni vet, så har jag världens bästa vänner!

Inga kommentarer: