2009-10-13

Jag skulle inte ha något emot det.

Jag har fått alla förklaringar jag behöver. I alla fall för tillfället, finns alltid fler att önska. Speciellt en. Men en sak som oroade mig innan jag förträngde den, har jag fått svar på. Skönt, kunde inte varit bättre. Faktiskt.

Har tänkt lite på det här med människor igen. Jag har också insett att jag ibland har för mycket tid att tänka när jag är på jobbet. Hur som helst, vissa människor som man verkligen tycker om, kanske älskar rent av, blir för mycket. Så länge man håller det på en lagom nivå och inte får för mycket av varandra så är det perfekt, men rädslan över hur det skulle vara att umgås mycket finns där. Hoppas att jag aldrig råkar ut för det igen. Det har funnits för många sådana här personer i mitt liv, och gränsen är hårfin mellan att det fungerar hur bra som helst och att det skiter sig. När det skiter sig så gör det det med råge, allt går sönder.

Har insett att den här vintern aldrig kommer att hålla. Hur ska jag få ihop mitt liv, finns det någon som har ett vettigt förslag så dela det med mig! Det går inte om jag ska komma hem från jobb, och stall halv åtta för att sedan åka till nästa stall och ta hand om ytterligare två hästar som borde kommit in två timmar tidigare. Ärligt talat, hur fan ska jag göra?

Idag gick brandlarmet på jobbet, igen. Det känns snart som att det kommer att bli som när fåren blev attackerade av vargen. När det väl brinner kommer ingen att tro det. Fast säkerheten är nog högre än att någon skulle våga trotsa larmet. Hoppas jag.

Igår var jag på möte med valberedningen för Wittvång, vi pratade ihop oss lite med Anita som är ordförande så att vi vet lite hur läget ser ut i styrelsen nu. Kommer nog att innebära en hel del jobb innan årsmötet i mars. Men bra kommer det bli!

Efter mötet så var det biodags igen. Sanna, jag, Karro och Danne. Vi såg "Inglorious Basterds" en väldigt märklig film, men ganska rolig. Brad Pitt är inte bara snygg, inte ens snygg i den här filmen, han är en jäkla skådespelare också!

Ikväll tror jag att det är House på tv, ett av få program som jag gärna tittar på. Känns lovande. Älskar House's karaktär, kanske inget att sträva efter själv dock.

Inga kommentarer: