2009-10-18

Friska Viljor

Har firat min födelsedag, sådär nästan två veckor senare... Lunch med mamma och Lisa, middag hos pappa. En väldigt trevlig dag för övrigt.

På förmiddagen var jag och Moa ute och gick, tog den vanliga svängen runt slussen och en sväng in i stadsparken. Det är så fint i Örebro, speciellt när solen skiner. Vi missade Wadköping idag, det är ju annars en favorit, det tilltalar mig som bara den.

Mellan lunchen och middagen var jag och Lisa i stallet, hon red Stina och jag Märta. Det var dags för Märta att hoppa lite igen, vi hoppade en serie, hon tyckte det var lite konstigt med så många hinder på rad första gången, sen gick det hur bra som helst. Riktigt fin häst faktiskt! Stina såg fin ut, Lisa hoppade också lite, bara på kul, sådär som man måste göra ibland.

Lisa och jag har bakat tårta också. Eller ja, pappa hade gjort tårtbotten så att vi slapp köpa det, men vi gjorde själva tårtan. Hallon, blåbär och vaniljvisp, något som skulle vara ett överdrag med vit choklad, det blev snarare som kola, men det spelar ingen roll. Riktigt lyckad blev den!

Har haft en härlig helg på Harrys. Finns det någon bättre DJ än Jesse? Igår spelade han halva min skiva som jag gav honom i fredags för att vi ville höra en speciell låt, igår fick vi massor. Man kan lugnt säga att han ligger högt på listan nu. Han verkade rätt nöjd själv också!

Jag har kommit på att jag ska lyssna lite mer på mig själv nu. Det funkar inte att försöka vara alla till lags, och hålla med om allt hela tiden. Det gör jag inte nu heller, men jag försöker oftast att se saker ur andra människors perspektiv för att tycka som dem. Varför? Jävligt bra fråga. Jag kommer fortfarande att lyssna på andra, men någonstans måste jag lyssna på mig själv i första hand. Det kom ett resultat av det förut, vilket jag tror ledde till något som inte är så bra egentligen...men det spelar ingen roll, för jag kände för det just då. Vi får se vad som händer, förmodligen så har jag tagit mitt förnuft till fånga och backar innan det går vidare. Kanske.

Lisa har introducerat mig för Spotify idag, är väldigt nöjd!

Jag tog även en sväng på Marieberg förut, siktet inställt på vinterjacka och efter att ha provat sådär tio olika så hittade jag en som jag gillade. En Didriksson, från TeamSportia, jag är nöjd.

Svanteträning i veckan, jag ser fram emot det!

Inga kommentarer: