2009-09-02

Man ska inte nöja sig. Så är det.

Det rullar på nu. Skönt med en kort dag på jobbet idag, jobbade 7-12. Sen var det raka vägen till stallet, Svanteträningen var 13.30 på Eklunda. När jag åkte från jobbet var det nästan sol, lite mörka moln i horisonten. När jag varit i stallet i drygt en kvart hade ösregnet slutat, både jag och hästen hade hunnit bli dyngsura. Sen kom solen. Träningen gick i alla fall bra, jag har ju lite problem att vända upp från kortsidan, men det var väl typ det enda som inte gick bra från början. Svante verkade nöjd, tyckte att Stina blivit fin. Alltid kul att höra!

Har varit en sväng på Marieberg idag. Inhandlat en lampa, och lite småsaker. Köpte en lampa i söndags också, när jag och Linnea var på IKEA. Så nu är det lite ljusare hemma hos oss. Det var ganska välbehövligt. Ganska mycket mer som skulle behöva fixas, men smakar det så kostar det. Jag tittar ju efter lägenhet med, men är nog lite för kräsen. Som med allt annat... Hittade en som skulle vara perfekt, tvivlar dock på att jag får den.

Jag har bestämt mig för att ta hem Hassan, han får nog stå här hemma i stallet över vintern. Han åkte över till fastlandet i fredags, fick ett sms när de var klara om hur snäll han varit. Hade klivit rakt upp på färjan utan problem, he's mine!

Lite bildbevis från Liseberg också.


Rökpaus nr 1. Det blev 3 till längs vägen ner...


Skål!


Flumeride.
Jag: Blev du blöt?
Lena: Näe, jag klarade mig rätt så bra.
Jag: Mm.. jag med.


Nej, det handlar inte om tur. Skicklighet och taktik!


Den efterfrågade Thelma & Louise bilden.


Dagens gemensamma skörd, helt okej ändå!

1 kommentar:

Lisa sa...

För bövelen!!! Hur lyckades ni vinna allt det där??? Nästa gång vill jag också följa med. I helgen ska jag nog köpa ny dator så jag också kan blogga lite igen. Om mina CSN-pengar hinner komma, dumma CSN.