2009-09-16

Kicken, var är den?

Jag har tröttnat på att läsa. Det brukar gå i perioder, efter att ha läst John Ajvide Lindqvists böcker, Människohamn och Låt den rätte komma in, så går det inte att läsa en annan bok. Visst att det brukar gå i perioder, men jag brukar kunna läsa flera böcker än så här i rad. Jag började på Jo Nesbøs första bok om Harry Hole, Fladdermusmannen, men jag tar mig inte för att läsa. Inte ens på lunchen på jobbet. Alltså bara att gilla läget och låta bli att läsa ett tag, eller ta någon annan bok och prova denna igen när jag är på rätt humör kanske.

Idag har jag byggt klart mina hagar. Är väldigt nöjd med mig själv, på söndag bär det av till Söderköping för att hämta hem min pärla. Ska försöka gå ett varv runt hagen och rensa bort gräs och buskar som är nära tråden innan dess. Hur jag nu skulle hinna det. Har varit rätt mycket den här veckan, kanske just därför som min förkylning brutit ut igen. Är trött på det här nu. Men nästa lördag, då jäklar bär det av, jag och Linnea mot värmen och solen!

I lördags när jag jobbade så kom det fram en kille och började prata om film. Han frågade om jag gillade zombiefilmer. Jag har aldrig sett en zombiefilm. Han påtalade speciellt en, Shaun of the dead, som skulle vara rolig också, inte bara läskig. På något sätt så lovade jag att jag skulle se den, och Hot Fuzz som tydligen var samma gäng som låg bakom. Han sa att hur jag än skulle få tag på filmerna, så skulle det vara värt det. Jag försöker ju alltid att stå för vad jag säger, och hålla vad jag lovar. Pratade lite med Robban på jobbet, han är ju ett filmfreak och hade faktiskt båda filmerna hemma. Guld. Så nu har jag i alla fall lånat dem, frågan är bara när jag ska ha tid att titta på dem. Men även han sa att det var riktigt bra filmer, så det låter ju lovande i alla fall. Kul idé där.

Red Stina på kandar idag. Jag gjorde det rätt mycket när jag jobbade hos Niklas, men har nog knappt gjort det sen dess. Men det fungerade bra, det blir ju lite lättare att få henne med sig. Vi har kommit in i en tråkigt period nu, det kan ju inte gå bra jämt... Så det är inte direkt superkul att rida varje dag, men det brukar kännas ganska bra mot slutet i alla fall. Dessutom så vet jag att det går upp och ner hela tiden, och när det vänder så brukar det bli riktigt kul! Har dock tänkt att jag ska börja träna dressyr igen, svårt att hinna med bara. Men tror att jag ska rida för Ingalill, som Sanna brukar rida för, hon kommer ju till gården så det tar inte massa extra transporttid.

Undrar hur mycket bra musik man egentligen missar?

Inga kommentarer: