2009-09-12

Tack, eller nå't.

Elias and the Wizzkids. Det var det som var poängen med gårdagens utgång, men jag var inte på humör. Trots det så blev det en trevlig kväll! Det var Kåren som gällde, jag var något snabbare än mina kära syster och hennes följe, vilket resulterade i att jag gick in själv på Kåren, köpte en öl och beställde mat. Ibland är det bra att kunna reglerna, jag vet att de måste kunna servera mat. Så jag fick min mat, sen kom Lisa, Johan och Sanna. Det var i princip bara studenter där, vilket fick mig att minnas onsdagarna med Strömpis Campus. Shit, fulla studenter... Men det var kul, när bandet började spela så såg jag ett par låtar, sen tyckte jag minsann att det var dags att bege sig till Harrys istället. Så blev det, Erik, min gamla klasskamrat från mellanstadiet som vi träffade där inne, hängde också på. Såg ut att bli en trevlig kväll, dessvärre så svek halva sällskapet när vi väl kom fram. Men Sanna hängde på och det blev en trevlig kväll, ganska många kända ansikten var där. Det blev också en och annan intressant diskussion. Mest med polisen. Inget ovanligt, det är ju poliser, eller blivande poliser var jag än ser. Börjar vänja mig nu. Finns säkert något dolt budskap i detta, ska bara förstå det.

Fick skjuts hem av Rolle, ännu en vakt som ligger på plus nu. Tusen tack!

Vaknade idag som om det hade varit en vanlig jobbkväll igår, inte ett dugg bakiskänning. Så det blev att fixa lite i stallet här hemma, snart dags att hämta hem min lillkille. Mamma och jag var i Glanshammar och hämtade hö, sedan på Granngården och inhandlade diverse inför staketbygge. Pappa hade varit och köpt stolpar igår, så när vi kom hem så var det bara att lasta ur höet, och sätta igång med att placera ut stolparna där de ska vara. Förut så var det bara en stor hage, nu måste vi dela upp den i två, så det blev en rad med stolpar för att dela av. Rakt? Hmm, efter ett tag jämnt i alla fall. inte det lättaste att sätta stolpar på en rak linje utan några direkta riktmärken. Men jag tror att det blir bra. Imorgon ska pappa komma med traktorn och trycka ner stolparna, hoppas att det går. Vore skönt att slippa gå runt med gummiklubba och slå ner dem. Hagen blir nog klar imorgon, sen är det bara att hämta hem hästarna. Siktar nog på att hämta Hassan på tisdag.

Snart dags att åka och jobba. Blev ju en dag på Harrys den här veckan i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det e mej du ska tacka för skjutsen vetja! ;) Sanna