2009-06-01

Hatten av för Zlatan!




Zlatan har vunnit den italienska skytteligan.
Det finns inte ord...

Igår skrev jag ett jättelångt och jättebra inlägg. Sen strulade anslutningen, utan att tänka efter så startade jag om datorn. Exakt samtidigt som datorn stängde alla program så insåg jag att inlägget inte sparats på väldigt länge eftersom internet varit frånkopplat. Attans. När jag så småningom hade startat om allting och tittade på inlägget så var knappt hälften med. Sjukt uppgiven blev jag då. Så nu får jag försöka komma ihåg allt jag skrev och skriva om det, lika bra, helst bättre.

Helgen har varit helt underbar! Fredagkvällen jobbade jag, hade en mycket givande konversation med en gäst, som dessutom var bror till en av våra vakter. Många delade åsikter kan jag lova!

Lördagmorgon var jag i stallet, hade utsläppet. Sen tog jag och Carro en skrittur, superskönt i det fina sommarvädret. Direkt efter stallet åkte jag till Marieberg, jag hade tänkt åka dit en snabbis och titta lite bara. Jag var där i drygt tre timmar. Hittade två fina toppar, varav den ena var perfekt inför kvällen! På hemvägen åkte jag även förbi Rusta och köpte en brandsläckare, så nu är min bil fullt utrustad för att få fortsätta åka ner i gruvan. Känns bra.

Jag hade ju tänkt att jag skulle hinna hem till Jannike en sväng före det var dags för att möta upp alla inför Räkbåten. Efter min shoppingrunda kunde jag glömma det. Passade också på att sola i över en timma på eftermiddagen med, måste ju bli av med min fina bonnbränna på ryggen... När jag hade gjort mig iordning och var färdig så var klockan för mycket för att hinna till Jannike, men för lite för att det var dags att cykla direkt till Hamnplan där vi skulle mötas. Så jag åkte hem till pappa så länge. Fick lite kvalitetstid med honom, en cider, varsin tidning, vid trädgårdsmöblerna i solen på gräsmattan. Livet är härligt!


Jag och Erika

Jag och Jane, Marcus är mästerfotograf...eller?

Räkbåten var supertrevligt. Jag som inte är något fan av räkor åt lax istället, kanongott, det kan jag verkligen rekommendera. Det är något speciellt med att åka båt, speciellt när vädret är perfekt. Helt stilla, klarblå himmel och en varm sol.

Efter räkbåten var det Harrys som gällde. På ena jobbet med andra jobbet. Kul att kunna kombinera sina jobb ibland. Tror att alla hade en trevlig kväll, jag med absolut! Linnea kom och anslöt sig till sällskapet, var ett bra tag sen vi var ute tillsammans.

Hela gänget på Harrys.

Då det blev en ganska lång kväll på Harrys så fick jag med mig Linnea på en krogrunda. Vi drog ett varv på stan och var inne på Frimis, Pitchers och Strömpis under mindre än en timma. Sen var vi tillbaka på Harrys, tillslut avrundades kvällen med en pizza på Grillcorner. Jag cyklade hem i soluppgången, hur fint som helst. Sommarkänslan är på topp!


Soluppgång över kohagarna vid Oset. Trevlig cykeltur hem!

Igår blev det en lång sovmorgon, det hör inte till vanligheterna att jag sover speciellt länge. Men igår gick jag inte upp förrän vid ett. Då var jag heller inte speciellt aktiv, flyttade mig bara ut på gräsmattan och solade ett tag. Man måste ju passa på när det går, speciellt när man jobbar i en gruva på veckorna...

Var i stallet på eftermiddagen, red Stina i solen. Sen blev jag bjuden på grillat och jordgubbar hos pappa på hemvägen. Vilken guldhelg!


Ibland träffar man någon som bekräftar ens egna tankar. Det är svårt att beskriva hur nöjd man blir över att ha rätt när man börjat tvivla.


Människans beteende är bra intressant, något att studera närmare?!


Silence, I kill you.


Inga kommentarer: