2009-06-04

Gone

Det här med bloggar är intressant. Jag tänkte på det för ett tag sen, ju vanligare det blir att blogga, desto mindre behöver vi prata med varandra. Man läser ju ändå allt i bloggen... Kommer bloggarna försvåra det sociala? Nära vänner tror jag att det kvittar, för de vet ändå allt som kommer att skrivas före det skrivs. Men man har ju vänner som man bara pratar med ibland, de kanske man inte behöver prata mer med, man är ju ändå uppdaterad? Det är lite hemskt att tänka i de här banorna, men jag tror att gör skillnad. Förhoppningsvis finns det positiva bitar också, man behöver ju inte dra alla gamla vanliga fraser från början, vad gör du, var bor du, hur går det med kärleken etc, när man ses. Då vet man redan. Intressant.

Jag blir också väldigt inspirerad av att läsa andras bloggar, kanske inte så mycket av vad som skrivs, men av hur det skrivs och reflektioner.

Det är snart dags för EU-val, jag har inte varit så insatt förut, men nu har jag insett att det närmar sig, och får man den fantastiska möjligheten att vara med att bestämma så ska man verkligen se till att göra det. Då kan det vara bra att veta lite mer vad alla partier och ledamöter står för, så att man väljer rätt. Jag har tittat en hel del de senaste dagarna, och nu bestämt mig. Det finns ett litet parti som man lätt glömmer bort, jag tror tyvärr att de föll ur mitt minne vid det enda riksdagsval som jag röstat i, men nu kommer jag inte glömma. Jag vet hur jag ska rösta, det blir väl jag, pensionärerna och de som jag övertygat om vad som är bäst, Junilistan.

Dessutom har jag fått flera som inte tänkt rösta alls att tänka om. Stå upp för demokratin! Vet man inte vad man vill, eller inte gillar något parti eller någon ledamot så rösta blankt. Vi måste ju ta tillvara på den möjligheten vi har att faktiskt få vara med att tycka.

Den här veckan är lång. På alla sätt, att jobba 9-18 är en mardröm. Själva jobbet går hur bra som helst, men jag blir nästan rastlös på morgonen, och jag kommer alldeles för sent till stallet. Jag blir fruktansvärt trött av det här, trött på inget och trött på allt... Men nästa vecka har jag semester, det ska bli helt underbart! Har tänkt mig en tur till Ullared någon dag och en tur till St Annas skärgård någon dag, måste ju hälsa på min lilla pärla. Hoppas på fint väder, då finns det ju inget bättre än skärgården.

Helgen blir tuff, jobbar torsdag, fredag och lördag på Harrys, tävlar i Norrköping på lördag. Men det är bara att bita ihop. Hoppas på lite bättre väder, då brukar allt kännas lite bättre.

Är så himla trött på snåla människor, det är klart att man ska vara sparsam, men inte snål. Men det kanske är så här det blir i lågkonjukturen. Det gör mig förbannad att se hur folk beter sig. Så dåligt.


Jag är en soldat, rak i ryggen, viker inte för något.

Inga kommentarer: