2009-06-09

Midsommar sökes.

Att fundera är att klia sig i huvudet. Tur att jag har en blomma bakom ryggen som sköter det åt mig.

Ibland, väldigt ofta snarare, kommer man på saker som bara måste skrivas om i bloggen, har man inte tid just då så sparas de på hög. Det är när man har en hög som det blir jobbigt att skriva, man får liksom lite press på sig. Att skriva långt, bra och mycket om alla olika saker i högen. Jag vet inte var jag ska börja. Provar att skriva ur minnet först, får väl ta till stödlappen sen när det börjar ta slut på idéer. Eller nåt.

Jag och Sanna behöver ett midsommarfirande. Vet inte hur, eller var, eller vad vi söker egentligen. Men dags att annonsera nu. Midsommarfest och eventuellt en midsommardejt sökes!

Idag har jag, mamma och Linnea varit i Ullared och shoppat. Jag vet inte om jag törs titta på kontot, men tror faktiskt inte att det är helt länsat. Jag har shoppat en himla massa, men det var faktiskt välbehövligt. Mest massa basic grejer, förbrukningsvaror typ. Känner mig väldigt nöjd med dagen.

Helgen var ganska tuff...kan väl börja med torsdagen. Jobbade på Harrys på kvällen, Sanna och Sanna var ute, jag lovade att skjutsa hem dem. Visst att jag skulle upp och jobba, men man ställer såklart upp. Jag började trots allt inte förrän nio på fredagmorgonen. Det som jag inte räknat med var att Per och Rikard skulle dyka upp på Harrys, och dessutom dra med sig Sanna och Sanna på efterfest. Vilket slutade med att jag också gick på efterfest... Man måste faktiskt leva medan man kan. Det blev bara ett kort stopp, med intressanta konversationer, underligt folk och ingen alkohol. Jag gick och la mig strax efter fyra. Sov ca 3,5 h den natten. Jobbade hela fredagen i gruvan, blev dessutom sen som sjutton därifrån. Typiskt. Var i stallet en snabbis, Lisa som kom hem i veckan var där och hade mockat, ridit och tvättat Stina, var ju tävling på lördagen, så jag behövde bara smörja av alla saker lite fort. Då ringde Krille passande nog, för honom alltså, och såg till att jag fick börja nio istället för tio. Vilket resulterade i att jag inte hann äta något på kvällen. Kom hem från jobbet runt tre, gick upp före sex, alltså ca 3 h sömn. Åkte till stallet och tog med mig hästen och alla saker i sömnen, körde till Norrköping, ensam. Något trött, det är lite läskigt att köra så långt själv med den sömnbristen, men som tur är så gick det bra. Kaffe. Konstigt nog så gick det fantastiskt bra på tävlingen, vi var dubbelnolla och fick pris i 1.10, 10:e plats av ca 50 st. I 1.20 klantade jag mig lite och vi rev sista hindret i omhoppningen, lite surt men ändå jävligt bra. Det var ganska tuffa banor med två stycken tvåkombinationer i 1.10 och en trekombination i 1.20. Kändes bra, jag var väldigt avslappnad... Tyckte att Stina stod emot lite i första klassen, insåg att det var jag som var sjukt svag. Jag är i alla fall väldigt nöjd, det kändes faktiskt bra. Väl hemma på lördagkvällen så hann jag faktiskt sova i ca 2 h innan det var dags att jobba igen. När jag vaknade strax före åtta på kvällen så förstod jag inte var jag var, vad klockan var, varför jag sov eller något. Så jäkla läskigt... Det gick bra att jobba på kvällen, fick ju jobba med Sanna i garderoben, nästan, något som kommer bli ovanligt i sommar.

Måste ge en himla massa cred till Robin Söderling som gjort något helt fantastiskt! Han kom tvåa i franska öppna, slog ut alla, inklusive världsettan Nadal, utom världstvåan Federer. Men han gav honom i alla fall värdigt motstånd. Tufft att gå från att vara rankad 23:a till att vara rankad 12:a i världen, på en tävling. Så jäkla häftigt, vilken fighter!!! Jag är inte speciellt insatt i tennis, men det här var för stort för att gå förbi. Wow!

Nu har jag gått in i min första betalda semestervecka någonsin. Det känns helt fantastiskt! Har inte så mycket planerat, det blev ju Ullared idag, sen är det mest hästarna som gäller resten av veckan.

I söndags blev det en utgång i den gamla stilen, Jag och Sanna, Pitchers och Björnis. Vi grundade med en drink på Harrys uteservering också. Vi insåg ganska snart varför vi tröttnade på Björnis söndagar, men vi roade oss verkligen ändå. En mycket trevlig kväll trots att några saknades.

Nu kan jag inte komma på om jag sparat något mer i högen...dags att tjuvkolla.

Hade visst missat en del, inte speciellt förvånad.

Jag hoppas att alla firade Sveriges nationaldag, eller i alla fall skänkte en tanke åt vårat underbara land. Jag ska erkänna att jag knappt gjorde något, jag var helt enkelt för trött. Men det lovar jag, Sverige finns verkligen i mitt hjärta, och jag vill kunna sjunga nationalsången, ha en svensk flagga på balkongen utan att bli kallad för rasist, för att jag älskar mitt land.

Något som jag faktiskt har engagerat mig lite i är EU-valet, jag har övertalat alla tvivlare om att det är viktigt att rösta, har man ingen åsikt så åtminstone för demokratins skull. Det har gått fram, hoppas jag. Själv röstade jag på Junilistan och det står jag för. De förlorade sitt mandat i EU. Fan.


I love the way you talk,
I really like your style.
I just wish that I,
knew some way to reach you.

Inga kommentarer: