2009-06-24

Är det ost i cheesecake?

Jag kom alldeles nyss hem, jag brukar aldrig sätta mig vid datorn och skriva när jag kommer hem så sent, och börjar jobba tidigt... Jag kan bara inte låta bli.

Sanna och jag var klara i stallet halv sju ungefär och kände för att hitta på något. Det blev en helkväll på stan, med tisdagslyx. Vi var förbi Harrys, Strömpis och Pitchers uteserveringar, men verkade fullt överallt. Så vi bestämde oss för att lämna solen och sätta oss i skuggan på Lilla Örebros uteservering. Det var perfekt, inte ett dugg kallt trots att vi satt där till efter elva. Det känns som att sommaren har hittat hit, äntligen! Vi åt och hade trevligt på favoritstället. Första gången på uteserveringen, mycket väl godkänt! Trots lite missar i beställningen dock, men de skrattade vi bara åt och var nöjda ändå. Tänk om alla gäster vore som vi, vad lätt det skulle vara för de som jobbar.
Sanna S kom och slöt upp, trevligt. Det är inte direkt varje dag som vi ses. Mycket intressanta samtalsämnen hann vi med, och listorna blev för långa för att skrivas ner.

Det står nu 4-4 mellan mig och Sanna.

Lite senare kom även Sanna Ekman förbi, det var alltså jag och Sanna x 3. Nice. Vi vandrade vidare till Pitchers, mycket folk och många som man känner. Jag kan inte rå för det, jag blir lite folkskygg. Jag träffade Lena, som nu äntligen ska få flytta tillbaka till sitt älskade Göteborg, hon var helt överlycklig. Endast en vecka kvar i Örebro. Jag får väl försöka hälsa på henne om jag åker förbi Göteborg någonting i sommar.

Det var en helt underbar kväll på stan, jag älskar det här vädret, sommarsverige och uteserveringar. Finns det något bättre?

Imorgon ska jag och Sanna åka och bada. Första doppet i år för mig, betydligt senare än vanligt. Men bättre sent än aldrig, såklart.

Stina har gått riktigt bra ett par dagar. Jag hoppas verkligen att det håller i sig, på söndag är det dags för tävling i Hova.

Vem ska jag tro på?
Thomas Dileva är underskattad, jag lovar.

Inga kommentarer: