2009-06-13

Skrattar inombords

Gårdagens tävling på Karlslund kan lätt sammanfattas med ett ord, REGN! Som det regnade. Jag brukar alltid tycka att det är lite extra roligt med tävlingar när det är på gräs, dock inte om det regnar, då banan blir blöt, tung och äckligt hal trots rejäla broddar. Men jag bet ihop, och red i alla fall båda klasserna. Funderade länge på om jag skulle stryka mig ifrån 1.20:n men gjorde som Niklas sa och red, lite försiktigare än vanligt... Pga underlaget så blev det ett stopp och två ner, hade det inte regnat så förbannat hade det nog bara blivit ett ner. Det är lätt att vara efterklok. I 1.10:n innan så lyckades vi ha tre ner, tror jag. Där finns det inga ursäkter heller, blev bara konstigt alltså. Men vi tar nya tag och laddar inför Göta RF den 28 juni. Stina var väldigt fin igår, hade faktiskt knoppat dagen till ära. Kom på när jag kommit hem att jag var tvungen att ta kort på det så att Karro ska tro mig, kortet blev väl ingen höjdare direkt...



Hemma efter en blöt dag. Men knopparna håller fortfarande.

Den där solen, som säger "aldrig mera regn" var är den?

Jag och Sara har i alla fall bestämt oss för att betäcka Voggan i år i alla fall. Visst, det blir ett ganska sent föl, men hellre det än att vi ska vänta ett år till och att hon bara ska gå. För min del så lutar det åt att det blir Cartier, samma hingst som förra gången, eventuellt Fantast, en unghingst som Eklunda har. Men med tanke på hur fin Hassan faktiskt är så är det nog inte fel att ta Cartier igen. Hoppas att jag får med mig Sara på det bara!

Vogue och Cannavaro, sommaren 2008.

Jobbade på Harrys igår, nu är min semester slut. För den här gången, nästa blir vecka 28. Alltså bara tre veckor att jobba innan dess. Tiden går fort... Igår var jag fruktansvärt trött när jag kom till jobbet, förstod verkligen inte hur jag skulle orka med kvällen. Dessutom har jag fått riktigt ont i ryggen igen, så var verkligen inte på topp. Jag stod på baksidan först, ganska segt i början, sen fick jag trevligt sällskap. Ja, han är faktiskt ganska trevlig. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men det är sant. Det var mycket folk inne, så jag fick gå upp och öppna garderoben där uppe också. Skönt med lite omväxling. Det var många gäster som tittade till och skrattade åt mig, de kanske tyckte att det såg lite konstigt ut att jag jobbade med en stor vinterjacka på mig. Men det är faktiskt kallt i garderoben på övervåningen, det är någon konstig ventil, eller vad det nu är, som blåser ut kalluft hela tiden. Står man bara där inne så blir det svinkallt. Jag brukar ha en fleecetröja på mig, men nu hade jag jackan och hann aldrig gå och byta. Men det var alldeles lagom varmt!

Jag vet inte om ni kommer ihåg det här, men för ett par månader sen så kom det en kille till Harrys när vi jobbade och tillslut så gjorde han och jag en deal. Om jag sa mitt telefonnummer och han kom ihåg det så skulle han få bjuda mig på fika. Jag gav honom numret och tänkte, han kommer aldrig komma ihåg det. Det gjorde han inte heller. Däremot kom han igår också, jag fick en chock när jag såg honom, så bekant, men ändå inte. Vi får väl se om han har bättre minne den här gången...

En del saker förvånar mig, att det kan göra andra så upprörda, medan det inte rör mig i ryggen. Fast vi har samma relation till det. För man får väl göra som man vill? Men i deras perfekta världar är det tydligen inte okej. Om de bara hade provat hade de förstått vad det handlar om, på ett helt annat sätt. Jag har varit i den situationen, och jag ångrar mig verkligen inte. Men har man snöat in sig i sig själv och i ett ideal så kommer det aldrig hända. Jag kan bara tycka synd om er.

Inga kommentarer: