2009-06-19

Tankeläsare

Midsommar 2009 - bojkott

En av de största festdagarna på året, nästan alla krogar är stängda. Det är meningen att man ska fira midsommar ihop med vänner ute på landet, på en stor gräsmatta. Leka lekar, spela kubb, brännboll etc. Supa sig fullast. Det skulle kunna vara ganska trevligt, om man inte drack så mycket, och om det inte var så himla överreklamerat. Så i år firas ingen midsommar hos mig, det kan andra få göra i stället. Jag tror att jag ska till Sanna ikväll, bara äta mat och sen kan vi roa oss bäst vi vill.

I onsdags var det en riktigt bra kväll, helt fantastisk faktiskt! Sanna och jag bestämde oss sent att vi skulle till Björnstugan och titta, eller lyssna kanske, på Johan Glans. Eftersom att jag inte hade ätit så började vi på Pitchers, mycket trevligt, bra service och god mat! Sedan gled vi till Björnstugan, kom dit perfekt i tid. Johan Glans var superbra!
Efter Björnis blev det en sväng till Strömpis för att säga hej, det slutade med att vi stod där och hjälpte till att lägga upp glass som sen serverades i kön. Trevligt!
En riktig toppenkväll, tagen ur luften!

Igår fyllde Lisa år, jag firade henne på kvällen ihop med hennes vänner hemma hos Isabell. Fick mat och tårta, kanon sådär före jobbet. Lisa blev glad över presenterna, jag tyckte själv att jag lyckats bra och så var det. Nöjd.

Imorse var jag på Eklunda med Vogue, hon var inte brunstig nu men de skulle kolla henne igen på måndag. Nu får hon stå kvar där på bete tills hon är färdigseminerad och förhoppningsvis dräktig. Cannavaro kommer att få ett helsyskon.
Jag red Stina när jag kom tillbaka, hon var riktigt fin. Skönt, hon har vilat i två dagar och då brukar hon kunna vara lite vild, men inte ett dugg idag!

Solen skiner, det är helt otroligt. Alla har sagt att det ska regna hela dagen idag. Även om det kommer börja regna och sedan hålla i sig hela kvällen så gör det nästan ingenting. För på förmiddagen så har det varit underbart, jag saknar sol.

Jag var sjukt duktig när jag åkte från stallet, först åkte jag och handlade. Sedan hem, lagade mat, städade hela köket, och skurade kaffebryggaren!
Stannade en snabbis hos Pappa på vägen hem, han har köpt en ny bil till. Eller ja, en gammal bil, en gammal Volvo PV, taxi. Så jäkla fin! Han hade tre innan, men ingen av dem är i närheten av så fina utifrån som den här, den riktigt lyser! Han sa att den inte var så fin som den såg ut, så antar att han får lite jobb med den också, tur att han har något att göra...

Jag gjorde en tacopaj, och har nu bränt mig något fruktansvärt i munnen, varför lär man sig inte att vänta med att äta tills den svalnat lite? Sjukt ont gör det...

Köpte en bok till mig själv igår också, nu är det dags att jag lär mig...

Inga kommentarer: