2009-06-16

Nu är himlen vit

Fick ett tydligt svar på hur mycket jag tittar på TV förut. Klockan var ungefär halv nio, lite lagom uttråkad och trött. Vad ska man göra, de kanske är något bra på TV? Vänta nu...tisdag, klockan nio, det måste ju vara "House". En av få serier som jag önskar att jag såg mer av. Gick in på TV-tablån och insåg att det inte alls var House, det måste ha sommaruppehåll eller något. Surt. Blev ingen TV, tog min bok, som inte är speciellt bra och läste lite istället. Sen kom mamma in med posten, mina CD-skivor som jag beställde här om dagen hade kommit! Nöjd.

Fem stycken skivor blev det, jag vet inte riktigt hur min musiksmak hänger ihop, men den kanske beskriver mig väl.

Britney Spears - Circus
Alexander Rybak - Fairytales
Nordman - Djävul eller gud
Winnerbäck - Söndermarken
Winnerbäck - Vatten under broarna

Ska försöka samla på mig alla Winnerbäcks album, känns lite stort att köpa alla på samma gång dock, det är ju några stycken...

Nej, det duger inte med nedladdad musik för min del. Lagligt eller inte, halva grejen är ju att ha den faktiska skivan.

Jag hoppas på ett kort som inte lagts. Jag hoppas att jag den gången ska kunna spela mina kort rätt. Är det för mycket begärt?

Det är riktigt segt att vara tillbaka på jobbet, trots att det bara var en veckas ledigt så känns det som att jag har segat ihop totalt. Vet inte om vila är bra för min livsstil, inte så där otvingat i alla fall. Det blev nog för mycket av det goda... Får se till att hålla igång mer under nästa semestervecka. Det lär det bli också, det är ju ponnytävlingar på Örsta kulle torsdag till söndag som Wittvång är med och anordnar. Kommer vara guld om det är sol, regnar det så kommer jag att bli blöt. Riktigt blöt.

Facebook är bra. Tänkte på det här om dagen, det spelar ingen roll hur många gånger jag går in på någons sida, för det syns inte. Lucky me.
"Become a fan of Skadeglädje". Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Kanske inte, den sanna glädjen är mer sällsynt än så.

Tränade för Niklas igår, på Karlslund. Gick ganska bra, förutom att jag inte kan travhoppa, svänga vänster, flyger i sprången. Men jag är bra på att rida rakt fram. Wow. Det var faktiskt kul, och vi var inte så dåliga...

Idag sken solen, och jag med den.
Synd att man ska vara i en gruva mer än halva dagen.

Jag bestämde mig idag för att bojkotta midsommar. Totalt. Om ingen trycker upp en fest i ansiktet på mig, dit jag känner att jag verkligen vill gå, där jag skulle ha fantastiskt roligt och veta om det innan. Den risken är inte så stor. Jag tror att Sanna är med på min bojkott, då kan vi fira en lugn midsommar, med jordgubbar, en god vän och kanske ett kubbspel. Det kanske är det bästa sättet?

(Alexander Rybak - 500 miles)

1 kommentar:

Sanna! sa...

Yeah. Och så ska vi sjunga! :D