2009-06-28

Ännu en underbar helg.

Det har varit en fantastisk helg. Dock lite för lite sömn, men vad gör det när allt bara fungerar ändå?

Idag har jag och Stina varit i Hova på tävling, det gick riktigt bra. I första klassen, 1.15 så var vi dubbelnolla och kom faktiskt tvåa! Superkul, det är inte ofta som jag lyckas få så höga placeringar, brukar inte direkt kunna rida fort i omhoppningen.

Stina och jag, nöjda med dagens placeringar.
Red fort gjorde jag även i 1.20 som var en accumulatorhoppning, det är en slags poänghoppning med jokerhinder. Lite roligare än en vanlig tidshoppning. Jajja, hade tagit ledningen efter sin ritt, och hon brukar ju rida fort. Men jag tänkte att det måste gå att rida fortare, så jag red. På något underligt sätt som jag verkligen inte förstår så var jag drygt 4 sekunder snabbare än henne. Väldigt nöjd att jag vågade satsa! Dessvärre så rev jag ett hinder och förlorade 7 poäng, men det räckte till placering ändå. Lite synd på vinsten, men jag är väldigt nöjd ändå!!! Stina har verkligen blivit fin nu på sista tiden, hur kul som helst.

Stina och jag, Myran och Jajja. Vi sköter oss!

Igår var en lugn dag, jag sov länge. Mådde inte speciellt bra på jobbet i fredagskväll, hade sovit lite för lite i veckan för att orka. Men det blev bra efter en sovmorgon. Jag hängde på Lisa och Helen till Hjälmarbaden och Tina och Kristers brygga. Underbart! Så äntligen har jag badat i Hjälmaren i år, något jag måste göra för att det ska vara sommar. Skönt med brygga också, så att man kan dyka i. Dessutom var det varmt och skönt i vattnet. På eftermiddagen åkte jag till stallet, red och badade Stina, fixade iordning alla saker inför tävlingen.
Före jobbet på kvällen så fick jag mat hos pappa, lyx. Grannen som jobbar på Sveas hade kommit över med en tårta också, bara sådär. Det kan man kalla goda grannar. Efterrätten klar. Det var en trevlig kväll på Harrys, jag var i garderoben och hade inte speciellt mycket att göra. Desto mer tid att vara social med gästerna, kul!

En vecka i gruvan, sedan en veckas semester. Ska bli skönt, men kommer att jobba som funktionär på Wittvångs ponnytävlingar tors-sön, så det blir väl ingen lugn och ro direkt. Måste åka ner till skärgården också och hälsa på Hassan. Hoppas att han har det bra ihop med islänningarna.

Inga kommentarer: