2009-03-15

Vi är dom som förlorar men jublar ändå

Jag har solen i ögonen!

Helgen lider mot sitt slut. Tror faktiskt att jag ska avsluta med en Beckfilm.

Har hunnit med en hel del idag, jag trodde ju att jag skulle ligga bakis och sliten halva dagen, så blev det inte! Vaknade strax före nio och kunde verkligen inte sova mer, bara att studsa upp! Vilket var bra, det stod en del på dagsschemat...

Utekväll med jobbet igår, riktigt trevligt faktiskt! Till en början i alla fall. Jag som lyckades få en alldeles egen privatchaufför för kvällen hade det väldigt bra. Tusen tack Erika! Först hämtade hon mig hemma, så åkte vi till bowlinghallen i Hallsberg. Jag vet, Hallsberg liksom...
Jag är långt ifrån nöjd med min bowlinginsats, jag var ju rätt så bra sist vi bowlade. Nu var jag nästintill katastrofdålig, fick väl till två eller tre strike, annars var det inte många käglor som föll.
Efter bowlingen var det tacobuffé, mycket gott och bra! Efter maten började det spåra ur, planen för alla var egentligen att gå ut på hotellet i Kumla, vi åkte dit ett par stycken, vi var nästintill ensamma där, kändes sådär... De som inte följde med dit åkte hem till Marcus tror jag, och det hade nog varit bättre att alla hade åkt till samma ställe, ju fler man är desto bättre brukar det bli. Jag och Erika tröttnade rätt fort och åkte in till Örebro istället, hennes kille var redan där, ute med några kompisar. Trötta som vi var hämtade vi bara honom och ett par till och styrde hemåt mot sängen istället. Vilket var väldigt skönt, jag kom hem strax efter tolv och gick väl och la mig halv ett, så jäkla skönt att kunna vakna skapligt tidigt idag och dessutom vara utvilad och nykter!

Har blivit en stalldag idag, kom dit på förmiddagen, mockade och red Stina. Jag städade mitt skåp och plockade ihop alla Sagas saker, mestadels täcken... Med tanke på vädret var det en perfekt stalldag, så himla härligt att vara ute i solen! Helena kom och hämtade Saga, och åkte mot sydligare breddgrader.
Äntligen var det dags för mig att åka till Arboga och hämta Vogue, passande nog fick jag lunch och efterrätt hos Sara, jag är rätt bra på att tima sådant hos vänner och familj...jag kanske inte ens behöver lära mig att laga mat om jag kan fortsätta så här... Det var jättekul att se Vogue igen, lika fin som alltid! När jag kom hem med henne blev det lite pyssel, borstning och trimning av man, svans, öron, hovskägg etc. Förutom att hon är extremt långhårig så ser hon prydlig ut. Jag ser verkligen fram emot att rida henne imorgon, jag kan knappt vänta. Blir nog en rapport imorgon, förhoppningsvis har det gått bra. Ska försöka ta lite fina kort på henne också, har alldeles för få!

Åka och handla mat, hem och titta på Beck. Guldläge.

Inga kommentarer: