2009-03-30

Förlåt att jag stör

Jag har haft en lång helg. En bra helg. För idag är det ju faktiskt inte helg längre.

Har haft ångestkänsla idag, hemskt. Nu är det mer som en olustig känsla i magen, men det är illa nog. Dessutom vet jag inte varför. Sanna och jag ska snart ses på stan för fika och bio, det måste väl bota allt. Vi startade dagen med en lunch på Lilla Örebro, det är italiensk lunchvecka. Jag åt Tortelloni, mycket bra.

Kroggalan 2009 igår. Det största priset är väl ändå "Årets nöjeskrog". Guess what, vi vann! Harrys vann. Kändes väldigt bra, blev mycket champagnefirande. Kvällen i det stora hela var bra. Startade upp med lite förfest hemma hos Jossan, alla tjejer från Harrys, killarna hade en egen förfest hos Jonas. Sedan blev det en promenad till Villa Strömpis där själva galan ägde rum. Det blev en lång och bitvis faktiskt lite seg kväll. Men jag hade roligt, det var många trevliga människor där, det finns ju vissa som man verkligen bara träffar sådana här dagar. Kul! Maten var helt okej, även om man knappt såg vad man plockade på sig. Lite bartävlingar, Rosie kom trea!, och en hel del utmärkelser...och som sagt, Harrys plockade hem det stora priset. Nöjd!

Det roligaste under kvällen var naturligtvis lite jävelskap... Sanna som skulle upp tidigt gick över till vatten runt 22. Men när hon skulle iväg på toa och bad mig och Matilda att passa hennes vatten, då kom DJ Chrille med den bästa idén, han bad helt enkelt Martin som stod i baren att spetsa Sannas vatten med sprit. Martin tittade konstigt på Chrille och frågade om han verkligen var seriös. Jajjamän! Han mätte upp en fyra vodka och hällde i Sannas vatten, fyllde på med lite mer vatten och blandade runt lite. Jag provsmakade och sa "Det smakar verkligen bara vatten ändå!" Det sa inte Sanna när hon kom tillbaka och tog en stor klunk vatten. Men hon tyckte faktiskt också att det var kul. Man måste ju roa sig...

Kvällen slutade lite oväntat. Vet inte ens hur jag tar det, det får väl bara vara som det är helt enkelt.

Nu blir det fika och bio. Toppendejt, Sanna såklart.

Inga kommentarer: