2009-03-12

Där elden falnar, men fortfarande glöder.

Tillbaka i verkligheten. Det var en lång dag på jobbet idag, hade glömt bort att nio timmar är långt, speciellt i en gruva. Eller ja, det är ju bara åtta timmar i gruvan, lunchen är faktiskt ovan jord. Det blev däremot ett kort stallbesök idag, ridhuset var bokat för Talang till Topp från 18.00, eftersom jag kommer till stallet ca 17.20 var det bara att vara snabb som sjutton, jag red väl ungefär en halvtimme. Stina kändes okej, väldigt spänd, men så har hon ju vilat 3 dagar också...

På lördag är det utgång med jobbet, vi ska till Hallsberg(!) och bowla. Sedan blir det middag och utgång. Planen är att alla ska gå ut i Kumla, dock har jag och Erika lite småplaner på att rymma, Örebro lockar lite mer...

Annars tror jag faktiskt att helgen blir ganska lugn. Har inte speciellt mycket inplanerat. Saga ska åka hem och jag ska hämta Vogue. Det känns lite trist att Saga ska åka, jag tror att det faktiskt hade blivit ganska bra om jag hade kunnat ha kvar henne längre. Men nu blev det som det blev och jag måste ju faktiskt prioritera mina egna hästar först. Det ska bli jättekul att sätta igång Vogue, jag tror att jag kan ta tillvara på hennes kvalitéer lite bättre nu. Jag hoppas verkligen att det blir bra nu.

Snart dags att åka till nästa jobb. Egentligen vet jag inte vad jag håller på med, det går inte att jobba så här mycket. Men jag känner att jag måste, är ju i alla fall ledig på lördag kväll.

Inga kommentarer: