2009-03-11

Trysil 2009

Wow!
Jag har aldrig i hela mitt liv sett så mycket snö. Det var helt fantastiskt. Jag som älskar snö hade kommit till paradiset. En liten negativ punkt bara... vi kom fram ca 01.40 på natten till måndag. Det hade funnits bättre saker att göra än att skotta snö, exempelvis sova. Men vi hade inget val. Det började med att vi kom fram till stugan, insåg att det var massa snö på uppfarten. Såg väl ut att vara 1-2 decimeter ungefär. Sanna som körde, frågade mig "Sofia, kommer vi loss härifrån om vi kör in nu?", "Ja, ja, det är inga problem". Sanna tog sats, och körde fast. Helt sjukt fast! Vi fick skotta och gräva i drygt en timme, dels för att komma in i stugan, och för att få loss bilen som lyfts upp av snön som vi försökte köra in i. Smart drag, men kul hade vi!!!

Det har varit tre kanondagar, mycket åkning, mycket vila, många Beckfilmer och sjuuukt mycket snö. Det kunde inte ha varit bättre!

Vi åkte alltså upp i söndags, efter Mariestadtävlingen, som vi har förträngt. Vi lämnade väl Örebro runt 19.00-19.30 ungefär. Det var snöyra, hela vägen. Det gick aldrig att köra fortare än 80 km/h, väglaget var hemskt! Vi kom i alla fall fram, tillslut, ca 01.40, och fick skotta snö...

Backarna och vädret har varit bra, inte perfekt men långt ifrån dåligt. Första dagen var det väldigt dålig sikt på toppen, dimma och småsnö. Idag snöade det lite på förmiddagen, annars har det varit lite mulet men ingen dimma. Det har varit mycket snö i backarna också, jag är lite besviken över att jag inte hittade någon skön skogsslinga, eller lagom off-pist åkning. Provade lite på några ställen, men inget som jag fastnade för. Jag hade ju behövt Daniel som åker före och provar allt.

Vi har verkligen gjort som vi sagt, absolut ingen afterski eller party. Har vi inte varit i backarna har vi varit i stugan, framför TV:n och Beckfilmerna. Faktiskt lagat mat också, lyxmiddag blev det igår.
Hemvägen var lite mer smärtfri. Torra vägar, fint väder, sol hela vägen faktiskt. Vi åkte från Trysil strax efter två och var hemma hos Sanna ca halv sju.

Det finns nog inga ord som kan beskriva Trysil 2009 på riktigt, men vi vet hur bra det var!

Inga kommentarer: