2009-03-03

Män som hatar kvinnor


Att se en film som är baserad på en bok brukar vara svårt. I alla fall om man har läst den och gillar den. Man målar upp sådana bilder i huvudet som inte går att göra på film. Men jag måste verkligen säga att de har lyckats riktigt bra med den här filmen. Jag har haft enorma förväntningar och förhoppningar, men samtidigt trott att jag kommer bli besviken just för att jag älskade böckerna så mycket. Jag är inte ett dugg besviken! Det här är nog en av de absolut bästa filmerna jag sett, är så himla nöjd med den. Skådespelarna var kanon, var lite skeptisk mot en del innan, nu vet jag att de var helrätt.


Noomi Rapace och Michael Nykvist


Före bion var det middag på Lilla Örebro. Mitt nya favorithak, helt klart! Idag provade jag älgburgaren, klart godkänd. Gösen leder dock fortfarande...

Inga kommentarer: