2009-03-02

Glöm inte bort att du är värdelös

Jag har aldrig känt att jag vill ventilera mig här, inte negativt. Nu vill jag, men jag gör det inte. För jag orkar inte stå för konsekvenserna.

Hemma från jobbet. Inte nöjd. Har sjukt ont i ryggen. Naprapaten svarar inte i telefon, vad ska man göra?

Tävlingen igår var succé och flopp. På samma gång, Stina var succén och jag floppade. Hon var verkligen på topp! I första klassen hade jag ett nerslag, mitt fel. Satt bara och åkte häst genom svängen, då blir hon för låg fram. Annars var hon klockren, en helt okej tid också.
I andra klassen var hon om möjligt ännu finare. Jag klantade mig på flera ställen men då räddade hon mig, men när jag totalt tappade fokus och slutade rida så stannade hon. Så det slutade med två stopp i omhoppningen. Surt, men ändå riktigt riktigt bra. Det var två bra rundor och en bra känsla. Ser verkligen fram emot den här säsongen! Nästa tävling blir Mariestad på söndag. Laddad.

Personalmöte på Harrys igår, med schemaskrivning. Jag kommer inte att jobba en enda lördag i Mars. Är det inte tävling så är det utgång med gruvligan 1 eller 2. Intressant. Bra i alla fall att jag verkligen sett till att inte jobba före tävling, det var ju målet. Det går väl an om tävlingen är på hemmaplan och inte så tidigt, som igår. Men egentligen inte då heller. Time to shape up.

Jag hade lovat Lisa att skjutsa hem henne till Uppsala igår också. Vi kom iväg ganska sent efter möten och grejer. Men det tar inte så lång tid att köra så det var rätt lugnt, tills jag skulle ut ur Uppsala... Det är hur enkelt som helst att köra därifrån. Men jag lyckades köra fel, blev lite lätt förvirrad när jag kom till E4:an och funderade på om jag skulle åka mot Stockholm eller Sundsvall, jag visste att båda var fel. Det slutade med att jag åkte en extra sväng, kom tillbaka till Uppsala, från andra hållet, fick köra rakt igenom och sedan ut på rätt väg. Lite sightseeing i Uppsala alltså.

Att jag åkte hem från jobbet för att det inte gick att jobba med min rygg, det är väl i och för sig negativt, fast inte i närheten. Jag antar att jag gjorde något i fredags kväll som var mindre bra för ryggen, kände av det ordentligt på jobbet i lördags kväll men ignorerade det. Igår så kopplade jag totalt bort det under dagen på tävlingen, kände verkligen av det när åkte bil i flera timmar. Tänkte att det blir säkert bättre när jag får sova. Det gjorde det inte, det gör sjukt ont. På jobbet när jag tog i och använde ryggen blev jag skakis och illamående, insåg att det var dags att åka hem. Nu känns det onödigt, det gör inte så ont längre. Så länge som jag bara sitter på en stol.

Inga kommentarer: