2009-01-18

Missad, igen.

Den här dagen var ganska välplanerad, in i minsta detalj för att vara exakt.

Målet var att; gå upp rätt tidigt, åka till stallet för att släppa ut hästarna, mocka och rida båda hästarna. Sedan ta med Alex till Nora och hälsa på Cannavaro. Hem och byta om, iväg till Gustavsvik för att simma och sola med Sanna. Därefter hem, ta det lugnt och somna i tid.

Tror ni att det höll? Verkligen inte. Det sprack ganska rejält efter att jag och Alex bara skulle stanna hos henne och dricka kaffe på vägen från stallet till Nora. Det blev en lång kaffepaus, 3 timmar ungefär...jag fick syn på SingStar. Det är ju så fruktansvärt roligt, jag är ungefär totalt värdelös, men det spelar ingen roll, så himla kul!

Blev alltså lite sena till Nora, ännu senare därifrån, Gustavsvik hann stänga...attans.
Men jag fick i alla fall pussa på min lilla stjärna. Det var ju mörkt när vi var där, men tog lite bilder inne i stallet ändå.

Cannavaro

Saga och Stina var faktiskt riktigt fina idag. Jag hoppade lite med Stina, måste ju avdramatisera hoppningen nu, det är Svanteträning nästa vecka och Stina har inte hoppat sedan 23 november... Hon var lite het kan man lugnt säga. Nu har Malin T flyttat sin ena häst till Tjorven också, så nu kommer jag få ännu mera sällskap i ridhuset på kvällarna.

Blev ett långpass i garderoben igår, jag började 17.30 för att Linde truckar skulle ha firmafest, ca 130 personer. Det blev faktiskt väldigt mycket folk igår överlag, mesta vi haft sedan julborden skulle jag gissa på. Trots att det är helgen före löning i januari, ingen topphelg direkt... Ellinor kom förbi också, väldigt bra, nu har vi rett ut en liten bit till från julfestkvällen. Jag vet förresten inte om jag har sagt det, men jag hade tydligen tagit en del kort den där kvällen. Drygt 50 st för att vara exakt, jag kom inte alls ihåg det förrän Sanna berättade det för mig, jag tittade i telefonen och ja, det fanns en del kort där.


Sug i blicken?!



Bröderna DJ Chrille och DJ Jesse (ja, jag hade visst tagit kort på båda...)

Dansgolvet med alla galna Harrys medarbetare, från Västerås, Karlstad, Linköping, Norrköping och Motala. Ja, Örebro också såklart!

Jag har febrilt efterlyst någon att se Wallander med. Sanna har ju redan sett den, utan mig... Så nu måste jag hitta en annan biodejt, det går sådär vill jag lova. Får bara massa elaka kommentarer om att jag kan gå själv, eller vänta tills den kommer ut på DVD. Uppenbarligen vill ingen gå på bio med mig, känns stabilt.

Jag glömde min bok på jobbet igår, katastrof, vad ska jag nu göra på lunchen imorgon?

1 kommentar:

Anonym sa...

Guuud vad sööööt Hassan har blivit!!! (ursäkta det fjolliga skrivsättet men det har han faktiskt). Och jag menade inget illa med att du kan gå själv på bio. Jag har gjort det massor av gånger. Det är skönt och lättare att skaffa sig en egen uppfattning om filmen. Faktiskt.