2009-01-21

En dålig film på bio...igen

Nu så. Nu börjar det hända lite i mitt liv igen, den här veckan har det varit en hel del.

I måndags ringde Karro mig på jobbet, hon undrade om jag inte ville ta en tur till Bromma flygplats på kvällen för att hämta henne. Jag ställde naturligtvis upp. Ni kanske tycker att det är idiotiskt, att ge sig ut i mörkret, snön, slasket och köra till Stockholm för att hämta en kompis, när jag dessutom börjar jobba klockan 8.00 dagen efter. Men sådan är jag, och jag vet att hon hade gjort samma sak för mig. Någonstans i min barndom så fick jag ledordet "Behandla andra som du själv blir behandlad" inpräntat. Inpräntat är också precis vad det blev, jag tog det verkligen på fullaste allvar och har nog alltid levt så, jag försöker att alltid ställa upp, i förhoppning om att andra ska ställa upp på mig. Det fungerar, jag lovar.
Jag blev verkligen superglad att Karro kom hem, hon är bara hemma ett par dagar innan de ger sig ut i hela Frankrike med en kringresande cirkus, de kommer inte stanna mer än max ett par dagar på samma ställe och resa hela året, jag kommer sakna henne som sjutton. Förhoppningsvis kan jag åka och hälsa på någonting i sommar.

Att hon kom hem nu innebar naturligtvis också att mitt problem med biodate för att se Wallander var löst. Vi såg den igår och jag har svårt för att hitta ord för min besvikelse. Jag har verkligen gillat Wallanderfilmerna med Krister Henriksson, de har varit topp, tills nu. Jag är inte alls nöjd med den här filmen, den var händelselös, förutsägbar, inte alls spännande och vissa scener direkt dåliga. Man fick ingen känsla alls för den här filmen. Inte nöjd.
Men, nu har jag i alla fall sett den, och det var ju målet. Det går många bra filmer på bio nu. Är sugen på att se bla "Valkyrie" och "Mammut".

Här om dagen hade vi säkerhetsutbildning på jobbet. Vår chef lärde oss då att vi måste tuta och visa fingret mer i trafiken, det var nog det jag fick ut av de där två timmarna. Såklart också att blinka, jämt typ. Det var fantastiskt roligt och jag fick tillfälle att både tuta och visa fingret åt honom senare, kändes rätt fel att göra så mot högsta chefen, men vi skrattade gott båda två. Humor på jobbet är viktigt har jag hört!
Jag måste nog faktiskt erkänna att jag trivs rätt så bra i gruvan nu, det är väldigt bra folk och jobbet har ju alltid varit helt ok. Det värsta är tiderna, men jag har vant mig vid det också, det går rätt så bra att komma till stallet 17.30, mocka och rida båda hästarna, och tillslut komma hem runt 20.30.

Har nästan lovat Carro att kolla på en Beckfilm ikväll, jag måste ju förstå det bra med Beck också, ärligt talat så tror jag knappt att jag sett en enda förut.

Inga kommentarer: